De gouden wikkel - Reisverslag uit New Delhi, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu De gouden wikkel - Reisverslag uit New Delhi, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

De gouden wikkel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 November 2009 | India, New Delhi

Na afscheid te hebben genomen van het eten op de grond zonder tafel en bestek, van w.c.'s schrobben om 11 uur, van alle borsten, de leeuwengeluiden, ontsnappingspogingen bedenken, zingen, mediteren en op mijn hoofd staan, heb ik op het treinstation afscheid genomen van mijn bijna-allerbeste reisvriendin Jo (die terugging waar we elkaar ontmoet hadden.). Tranen met tuiten wederom, en natuurlijk zie ik ook haar terug omdat we voor altijd vriendinnen zijn geworden.
De treinreis:
Tweede klas airco rocks (I love Ellen), hoewel er wel kakkerlakken rondlopen .....(die ik inmiddels goed kan velen, ze doen me tenslotte niks). De indringende pislucht is door de afgesloten coupe's niet aanwezig en dat maakt het slapen een stuk mogelijker en bovendien lig je met maximaal vier man op een plek waar je zonder airco met tien man moest doorbrengen. Er waren niet echt veel medereizigers dus ik voelde me de koning te rijk, languit hangend over de banken en zo nu en dan natuurlijk ook met de benen uit de trein.
Chennai was vreselijk, vette drukke stad, veeeeeeeel verkeer en dus vervuiling. Ik kwam direct Tino tegen, een schatje die ik door heel India tegen kom, allebei op doorreis hebben we elkaar gezelschap gehouden in deze vreselijke stad waardoor het toch nog een aangename dag werd.
De tickets naar Andeman eilanden vielen wat duur uit dus ik ben van vliegmaatschappij naar vliegmaatschappij gehobbeld tot ik de gouden wikkel van de Wonkafabriek in handen had voor een redelijke prijs. Sjakie heeft het voor elkaar, ik heb mijn ticket to paradise!!!(voor 6000 roepie minder dan het reisbureau rekende, ironisch genoeg het bedrag dat ik verloren ben toen mijn geld was gestolen werd). Voor 160 euro ga ik 12 dagen doorbrengen op de Andemaneilanden, ik vertrek woensdagochtend, holladi-jiska holladi-jee, hoi (2 keer zingen)!
Wederom afscheid genomen van Tino en als de wiedeweerga een bus gepakt om ergens aan het strand de dagen rustiger door te kunnen brengen.... en Mammalapuram was waar ik in alle haast iets aangenaams over had gelezen, de bus stond al klaar dus gaan met die banaan! Glimmend van geluk met mijn hand op mijn tas alwaar zich de gouden wikkel in bevond maar ook glimmend van geluk omdat het reizen steeds makkelijker wordt en ik me er zo thuis mee voel.
Eenmaal in Mammalapuram aangekomen heb ik mijn tas neergekwakt, kwam direct andere reisvrienden tegen en was ik in no time weer terug in mijn oude reizigersbestaan... I love it! De oude reizigersvrienden (Dino en Michael... motorreisvrienden van Tino, zie hierboven) stelde voor morgen naar een kunstenaarsdrop te gaan, of ik zin had om achterop mee te gaan. Had ik wel.
En dus vandaag op pad geweest, wat een dag, wat een dag.... geen tijd voor meer, ga nu een verjaardag vieren met illegale drankjes dus, tot later dan maar.

Bedankt voor het meereizen allemaal, zo ontzettend leuk! (al reizen er momenteel geheimzinnige mensen mee... ene H? en nog iets geheimzinnigs....wooooo)

Namaste!

  • 29 November 2009 - 10:33

    Mona...:

    Zondag 29-11-09 / 12:00 uur

    Lief,

    Je mist hier niets, heeel veel regen en wind.
    Huize Bulder is sinds gisteren compleet; we kunnen de douche gebruiken en wasjes draaien.
    Straks met Sammy en mama naar het strand, je begrijpt dat dit niet mijn keuze is maar na een goed gesprek is de dochter/moeder verhouding weer op de rails en kon ik deze uitnodiging niet weigeren!
    Lieverd, je ziet er geweldig ui, ik zou bijna zeggen dat je daar maar moet blijven maar dat is voor mij persoonlijk niet zo handig dus tel ik nu wel de dagen af (22!) dat je weer bij ons bent.
    Lofjoeee.

    x

    Is de geheimzinnige jouw enige, geweldige Huibert niet???

  • 30 November 2009 - 03:09

    Willem (tuin-pro):

    Ik volg je al een tijdje met heel veel plezier maar krijg steeds meer zin om gewoon naar Schiphol te rennen en het eerste beste vliegtuig jou richting op te nemen. Niet in de laatste plaats vanwege het weer hier. Die Andemaneilanden klinken wel heel aanlokkelijk. Geniet en blijf vooral je avonturen en escapades deze kant opsturen, groet...W

  • 30 November 2009 - 08:32

    Marrie Te A.:

    Hey úber-travel-babe, momenteel te Mammalapuram. Ik voel me wel een tikkie suf; kom net terug van een weekendje.....Belgie. Alhoewel dat bijzonder was op een andere manier. Heb het fijn op de Andeman Eilanden! Noooooit van gehoord, die zoeken we op!
    Wet wet kisses from big wet en wetcold Holland !
    Marrie

  • 03 December 2009 - 10:20

    Ed:

    Topmoter!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

van India naar Terschelling

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

Charlies Angels

15 December 2009

allemaal! Hierperdepiep voor mijn lieve zoesje!!!

14 December 2009

memory-stick

10 December 2009

orkaan en bang lassies

08 December 2009

Dolfijntje II
Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 57417

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: