Toe ga mee naar snorkelland! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu Toe ga mee naar snorkelland! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

Toe ga mee naar snorkelland!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

11 November 2010 | Tanzania, Dar es Salaam

Oh wat een gezelligheid met al die berichtjes! Het lijkt wel sinterklaas!
Ik leef dus nog steeds, het is niet te geloven maar heus waar. Ik heb ook niet echt veel ondernemingslust aangezien het wel tachtig graden lijkt als ik mijn strand verlaat naar het dorp en dus ren ik zo hard als ik kan terug als ik heb wat ik wil hebben. Het spannenste wat ik tot nu toe heb gedaan is mijn lichaam met factor 50 voor twintig minuten bloot te stellen aan de zon. I am such a fucking dare devill.... Niet verschroeid overigens dus morgen ga ik voor de 22 minuten. Duimen dus allemaal.
Verder heb ik het druk met het afwimpelen van grote stoere zwarte negers, de toy boys van Tanzania. Een witte kip hier betekent nl een eenzame ziel die absoluut bruut genomen wil worden door deze clan. Eerlijk is eerijk, ze zien er goed uit, ik zou Simone hier nooit alleen naartoe sturen (omdat ik Ron zo lief vind).
De Fin is ook druk met het zoeken van een toy girl maar dan het liefste eentje zonder aids. Ik weet niet hoe hij dat gaat doen, hij ook nog niet.... we zullen zien!
Met mijn schouder gaat het iedere dag beter, de warmte doet veel goed dus ..... tijd voor de volgende stap. Morgen ga ik naar Zanzibar (ken ik van de donald duck, zag er altijd goed uit). Ik ga met de boot, lekker de zee op, vier uur varen en dan maar weer eens een tropisch eiland bezoeken. Ik dank god op mijn blote knieen dat er ook apen zijn, dan kan ik toch nog iets afrikaansachtigs doen.
Gisteren gesnorkeld met mijn vette nieuwe snorkelset (die het heel goed doet) en hele vette coole grote stekelbeesten gezien met 1 oog met een oranje iris bovenop een piepklein piemeltje dat net als in een cartoon, heen en weer kan om overal te kijken. Rondom dat oog zaten vijf blauwe schitterende diamantjes en daar weer omheen vijf iets grotere witte diamantjes. Walt Disney wordt helemaal gek als hij hier over hoort, ik ga binnenlopen!(en ja daphne, ik zal hem voor je frobelen op een kaart.....)Laat iedereen hier maar rennen in de hitte achter de giraffen aan (die niet erg verrassend zijn, gewoon een lange nek en wat vlekken) ik heb wel wat beters te doen in snorkelland!
Nou, dat was het weer voor vandaag, hoewel ik nog niet verteld heb dat ik vanmorgen met 30 man (die uit ramen en deuren van het busje hingen) in een dalla dalla heb gezeten. We zijn klaar voor ´wedden dat´.
HAKUNA MATATA!!!!!
(deze reis is gesponserd door Donald Duck en Walt Disney)

• 11 November 2010 - 12:03

Ron:

.............. ook de toy boys hebben aids hoor!

• 11 November 2010 - 12:47

Mona:

Als er een aids test, 'a la predictor' op de markt komt, zullen we dan samen nog een keertje gaan... om te snorkelen?
    Ben zo blij dat Willie in je leven is; gegarandeerd geen risico's!
    Dag liefje, hou die mitella om in de dalla dalla!

Kus van je grooote zoesje x

• 11 November 2010 - 20:00

Mona:

Sam en Max brullend door de hevige regen heen en weer gefietst, €180.00 lichter en de dieren arts heppie de peppie, mijn kissis leeg gegoten en de kledij incl. regenpak die dus niet functioneert (was ook niet goedkoop trouwens!) in de douche uitgerold.
    Verder Ron de tip gegeven na te denken over een bij baantje in de escort of zo iets.
    Vergeet ik bijna de complimenten van de dieren arts; Sam en Max razend gezond... wat vast aan de voeding zal liggen, de senioren Eco Style van €65.00 per maand voor Sam en Max is al 14 jaar aan de anti gruis voor €40,00 per week, dus het was wel gewoon een preventieve happening.
    Nog geïnteresseerd in de maandelijkse bijdrage voor hun
    verzekering... voor als er wat onverwachts gebeurd, het preventieve
    gebeuren valt daar uiteraard niet onder, like Zilveren Kruis Achmea
    enzooo!
    Hoe is dat daar geregeld in dalla dalla land?

Verder ben ik een poging bezig je huis miv januari te verhuren, laten weten dat de match gesprekken in december zijn, heb er 2 op het oog, studenten vriendinnetjes van een leuke tandarts collega van me... maak even tussen het snorkelen door een mail met info voor me, maak ik er wat meer werk van.

Dag lieve zoesje Deet x

• 11 November 2010 - 20:20

Martine:

Lieve lieve Snorkelbarb,
    Wat trakteer je ons weer op lekkere verhalen! Ik haak nu pas aan, heerlijk om te lezen. Wel beroerd van je arm (met 30 man in dalla dalla!!!) Blijf toch relaxen in dat nieuwe tuinhuis!

X,ook van Ed en van Floor & Rijk; zaten verregend met zakken vol snoep en een big smile aan de keukentafel. Sint Maarten was ondanks wind, regen en onweer een succes! Zei je 35 graden? Geniet!!! X,M.

• 11 November 2010 - 20:49

Daphne:

Lang leven de stekelbeestjes met piepkleine piemeltjes! Ik kan niet wachten op de kaart!
    Oja, zodra je terug komt op je werk, zul je je door 10 overvolle Gamma verhuisdozen met 6 miljoen boeken moeten worstelen om bij je bureau te komen.
    Da's altijd nog beter dan dat je, samen met een hele kluit collega's, op mag stappen zodra je contract afloopt ivm de bezuinigingen...zucht...
    Verder alles prima hier, vooral het weer.
    Veel plezier op het tropische eiland!
    x

• 12 November 2010 - 07:42

Wilbert:

He lieverd,
    Wat is het heerlijk om al 2x je stem te hebben gehoord vanuit het hete Afrika. Je klinkt goed en de foto's spreken voor zich. Ik ben blij dat je lekker aan het genieten bent en veel plezier op Zanzibar.

Gisteren was een toppertje met St. Maarten. Na een stormachtig begin in onze skipakken trok het weer gelukkig wat bij. De wind ging liggen en de regen hield op. Thijs en Femke hadden alle twee bijzondere liedjes geleerd op school en waren helemaal gelukkig als mensen enthousiast reageerde op hun gezang. Om 19.30 nog even langs de winkels gegaan en bij de snackbar kregen ze een lekkere frikandel. Een mooie afsluiting van een vermoeiende 1,5 uur zingen en lopen. Heerlijk! Opbrengst: Zowel Femke als Thijs hebben ieder 3 schalen vol met snoep, chips en chocolade. Ik denk dat 5 december alles al op is. Gelukkig zijn de manderijnen al op.

Lieve schat, ga heerlijk verder genieten van je welverdiende vakantie. Mis je en love u. Voor elke dag een zoen.

Wilbert

• 12 November 2010 - 10:05

Mona:

Ochhh Nicole, wat een leuke foto van jou op het strand; jij bent de lieve, lieve gekghe, snoezige zoesje!

Net de Kooi aan de lijn gehad; wij mogen op Oerol van maandag t/m donderdag de 23ste in een tentje zien te overleven, het is geregeld.
    Nou nog even de bevestiging van het slaapschip de Alexandia v. de 18de t/m de 20ste, die Marjan heeft gereserveerd. Dan ga ik de fietsen en de boot reserveren.
    Ik hou u op de hoogte mevr. Deet x

• 12 November 2010 - 17:49

Monique:

Vanmorgen toen ik op het werk kwam en naar je bureau wilde lopen, moest ik mij eerst door 10 overvolle Gamma verhuisdozen met 6 miljoen boeken heen worstelen. Maar ik heb het gehaald! Weet nu gelukkig wie de dader is hahahahahaha
    Vanmorgen lekker gezwommen in het Zuiderbad, gelukkig geen zwemmende stekelbeestjes met een oogje tegengekomen...

Veel plezier in Zanzibar!

Grtjs Monique

• 14 November 2010 - 18:16

Kaatje:

Mambooooooo,
    Klinkt als een sprookje onder water,ben zo benieuwd hoe het er daar allemaal uitziet,verheug me op de foto's.
    Kus,
    Kaxxxxxx

• 14 November 2010 - 22:09

Marianne:

als ik je verhalen lees, hoor ik het je vertellen. Soort van "live-lezen". Ga je nu wel alle verhalen bundelen en uitgeven?! Take-care witte kippie! KusMar