Gevangen scheetjes - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu Gevangen scheetjes - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

Gevangen scheetjes

Door: Nicole van Voorst

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 December 2010 | Tanzania, Dodoma

Het heeft allemaal weer moeten lopen zoals het loopt en het loopt heerlijk hier. Ik ben in de laatste, zeer ontspannen fase van mijn vakantie aangeland. Gisteren echt helemaal niets gedaan en het was heerlijk. Alleen op het strand onder mijn boom, met mijn boek en mijn powernapjes. Af en toe de zee in, waar ik scheetjes heb gevangen in mijn bikinibroek (broekje is wat overdreven) om ze vervolgens als een mooie zee-bel weg te zien drijven, op naar een nieuw avontuur, ze lijken ook zo op hun baasje. Helaas kon ik niet gniffelend toekijken hoe een ander zichzelf omver zou zwemmen tegen mijn prachtige zee-bel, er was niemand....
Helaas toch zo nu en dan een aanzoek van een Tanzaniaan en dus besloot ik aan het einde van de dag me toch maar eens te gaan gedragen als een echte Mzungu, ben dus met mijn spullen naar het zwembad gegaan, welke uitzicht heeft op zee. Te idioot maaaaar, zoet water en ... hekken eromheen dus gegarandeerd geen aanzoeken. Mijn dagen liggen nu op zo'n laag pitje dat ik me na het ontbijt al verheug op de lunch en na de lunch hetzelfde met het avondeten. De maaltijden zijn hier op 'vaste tijden' en ze vinden het fijn als je vantevoren besteld met tijdstip van eten erbij. De keuken hier is.... uitmuntend, super gezond, heerlijk en veel. Ik hoorde gisteren wat de mensen in de banda's hier betalen, 100 dollar per nacht, dus vandaar zeer waarschijnlijk de fantastische keuken. Kom ik aan met mijn smurfententje voor 4 dollar per nacht (nergens zo goedkoop overnacht overigens).
Vanmorgen om zes uur een anderhalf uur gewandeld over het strand, de zon kwam op, het strand nu bijna druk met Tanzanianen (hier en daar een paar maar altijd meer als hier en daar niemand) die ik denk naar hun werk gaan. Langs het jungle strand met eb door de Mangrove een groepje prachtig geklede dames met manden op hun hoofd gevolgd, vrolijk kletsend met elkaar, wat een leven. De mooiste vogels die vanuit de jungle over me heen vlogen en hier en daar ineens weer een Tanzaniaan uit de bosjes, slepend met een palmtak of iets, de vissersbootjes (zeilbootjes) die terugkwamen, vis en netten die naar wal werden gewandeld.... wat zijn er toch veel paradijzen op aarde.
Ik geniet ervan, leef in het moment en probeer het mee te nemen, zodat ik thuis af en toe in het verleden kan leven, vol ongeloof dat ik dat verleden ook echt heb geleefd, ik geloof het nu amper.

Hakuna matata mijn lieve vrienden.

(Lieve Willem, fijn dat je er ook weer bij bent, helemaal top dat je het zo naar je zin hebt op je werk. Ik bel je zodra ik weer volledig geland ben in de hectiek van Nederland)(en drie hoeraatjes voor simone haar nieuwe leuke baan!)

ps. Oproep! (wegens groot succes giraffenpak) Iedereen die planken heeft liggen op zolder, met of zonder gaten, lelijk geverfd of niet, ik wil ze graag bij je ophalen om mijn huisje in te timmeren!

  • 02 December 2010 - 08:51

    Moems:

    lief tanzanees prinsesje, wat een mooie afsluiting van je avontuurlijke en sprookjesachtige reis, om zo op dat prachtige strand heerlijk te genieten, wat te zwemmen en wat bij te komen van al die ontroerende en ongelooflijk mooie indrukken die dit land je gegeven heeft. Het is nu donderdag, het zit er bijna op. Ik zou bijna zeggen: wat jammer, geen reisverslagen meer! Maar het wordt tijd dat je weer in de realiteit van het barre nederland komt. Dat verhaal heet: van prinses tot waggelende kledingkast inclusief neus en oorwarmers. Dit voor ogen, zou ik zeggen lieverd, geniet er nog maar even van.dikke kus, je moems

  • 02 December 2010 - 09:02

    Mona:

    Jij bent de Floortje Dessing zonder tv, minstens zo leuk en minstens zo veel effect!
    Heerlijk, gewoon je reisverslag uitgeven en het op een akkoordje gooien met de Tanzanianen.
    Liefje, geniet... en zo fijn dat je die depri shit daar niet bent tegengekomen.
    Lofjoeeee x

  • 02 December 2010 - 10:37

    Mona's Weerbericht:

    Gisteren fucking koud; een gevoelstemperatuur van -15 graden (maar volgens mij was het -350 graden toen ik met 100% tegenwind probeerde voor uit te komen op mijn fietsie).

    Nu nog meer sneeuw; mooie, luchtige sneeuw, piepkleine sneeuwvlokjes... en Amsterdam wordt witter en witter (arme daklozen).

    Zondag heeft Piet beloofd dat het gaat dooien... en komt er waarschijnlijk natte sneeuw, waarop kans op ijzel dusss gladheid in de nacht en de maandag ochtend!

  • 02 December 2010 - 11:09

    Kaatje:

    Lieve wereldreiziger,
    Zoveel moois,en dat komt zeker op jouw pad omdat je er ook voor open staat. Straks in Nederland op iedere moment van de dag weer opnieuw genieten van al je speciale ervaringen,dat is het mooie van reizen,daar komt geen herfstdip meer doorheen!! Heerlijk dat je nu aan het nagenieten bent van al je avonturen in het laatste relaxavontuur.
    Ik heb er zeker van genoten,en nog steeds,en je hebt me heerlijk meegenomen en me ook weer die reiskriebels laten voelen.
    Geniet nog lekker lief.
    Dikke kus,xxxxxxx

  • 02 December 2010 - 17:05

    Leonie:

    Haha ik lach me dood om je verhalen!
    Geniet ervan daar!
    X

  • 03 December 2010 - 17:20

    Bianca:

    Heerlijk genieten....
    Enne... leuk al die aanzoeken....
    Hoeveel kamelen willen ze voor je betalen?

  • 03 December 2010 - 21:36

    Marianne:

    Hahahahahaha! Wat een prachtige metafoor van die scheetjes die hun eigen weg zoeken, net als hun bazinnetje. En hoe kan het toch dat ik daar zomaar spontaan beelden bij heb...? Zie je opeens weer op het strand van Terschelling met je broekje op je knieen over het strand rennen... Tip van Marrie: doe maar niet daar in Tanzania.
    Geniet nog lekker met vollere dan volle teugen daar in dromenland!
    DikkekusMar

    PS Heb vanmiddag van isabelle een live-verslag van een hilarische sinterklaasviering op Simone's nieuwe werkplek gekregen.... Oh oh dat wordt heerlijk de peerlijk voor je zussie daarzo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 57426

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: