Ontdek je plekje op Terschelling - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu Ontdek je plekje op Terschelling - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

Ontdek je plekje op Terschelling

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Vette gare bananenshow gisterochtend, mijn lijf en hoofd wilde graag onder de wol kruipen maar ik sleepte mij dus naar de Walvis, een dagje Terschelling met hett mooiste weer van de wereld kon ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan. De cappuciono was heerlijk en toen heb ik mijn eerste stapjes het wad maar eens gemaakt, met iedere stap ging een het een beetje beter met me want jezus wat is het daar mooi en wat was het weer hemels.
Oneindig lang gewandeld, over het strand, door de zee, dwars over het eiland daar waar de zee dat ook doet en dan in de verte de Noordzee als een soort fata morgana... en maar wandelen met mijn voetjes door de zee. De zee was ook zo mooi helder, het strand zo breed en schoon, geen kip te bekennen. Ik leek wel te vliegen en ik wilde dat het nooit meer zou stoppen.
Nog een prachtige film meegemaakt, een ontmoeting en een duinpannetje, de zon op ons bolletje/ billetje, blonde haren, blauwe ogen.... Geen dementie die mij deze dag gaat afnemen.
Tom en Marleen, die voor het eerst in jaren een vrije dag hadden gingen die ochtend op pad voor zo'n duinpan-momentje. Ik denk dat het eiland er maar een schaars aantal te bieden heeft per dag want ze zijn de hele dag bezig geweest met verhuizen, voor vallende eikeltjes, zwermen met teken, een stiekum fietspad, te veel schaduw, te weinig zon en Tom vond het zand ook wel wat hard... Verheugd waren ze die dag vertrokkken, om na een middag vol verhuizingen toch maar weer in hun zachte bedje te eindigen. Ook Auke en Eelke (kokkie en vriendje) kwamen na hun 'picknick' onverrichte zaken retour, zwermen met muggen hadden ze verjaagd.
Hollend door duinpannetje is de Avontuur dus prima de katerdag doorgekomen, nu, op dit moment gaan de trossen weer los. Mijn lieve Terschelling, tot de volgende keer. Op naar Texel, morgen windstoten met 46 knopen... windkracht 10.... holy fuck. Wel weer een avontuur, wat een goeie boot.

  • 13 Juli 2011 - 00:12

    Buuf Bianca:

    Jammer toch dat die kriebelbeesten daar ook rondzwerven.....Volgende keer beter.
    Morgen windkracht snel..... ik hoop dat jullie kotszakjes hebben meegenomen....woeiiii wat gaat die wind te keer. En hier nu bakken met regen.
    Maar klinkt zeker leuk spannend.

    Moet nog 1 nachtje werken en dan een paar dagen naar De G.B.
    Verheug me er op, lekker !
    Theemuts Frats kan mee want ik word gebracht.
    Ben benieuwd hoe de tuin er bij staat want ben 10 Dgn niet geweest.
    Gelukkig hebben M en M de plantjes water gegeven.
    Geniet van het woeste natuurgeweld !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 57527

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: