Miljonair moves on - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu Miljonair moves on - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

Miljonair moves on

Blijf op de hoogte en volg Nicole

13 Januari 2015 | Vietnam, Hoi An

Nu ik weet dat Yara's tanden niet gaan groeien en Joop de koningsplek heeft van zijn superhotel gerund door liefdevolle bedrijfsleidster, ben ik weer verder gegaan met reizen.
Gisteren dus eerst een heerlijk tukje gedaan tussen de superstrakke lakens van mijn gezellig hostel. Daarna zat ik wat versuft met een glas verse ananassap voor het hostel en zag...... een oud mannetje heel langzaam met een riksha voorbij fietsen. Hij bood zijn diensten aan en ik dacht alleen maar, deze man komt uit de hemel, samen met hem wil ik wel een beetje suffig rondgereden worden door de stad. Ik dus, wederom als een prinses, op de riante stoel voorop en wij de stad in. Hij bracht me naar de plekken die ik zelf wilde zien en naar ideetjes van hem, de keizerlijke verblijven met het keizerlijke park/ tuinen die daaraan grenzen. Daarna had ik de smaak te pakken, we zijn naar alle tuinen geweest van Hue die bezocht mochten worden en jemig de pemig..... ze hebben groene smaak en hoe. Ik heb mijn telefoon vol met inspiratie, ze houden ook van metselen en maken de vetste dingen. Ik heb ook een hele tijd naar een tuinmetselaar staan kijken, prutst het net zo in elkaar als ik doe maar wel weer net even andere stilo....coooool. Hij was apetrots dat ik zijn werk zo mooi vond.
Samen met mijn gekochte fietsvriend, die ik bij een sigaretje ook een sigaretje gaf en als ik wat at, hetzelfde ook met hem deelde. Alles al fietsend en iedere keer bracht hij me tot en met de entree waar hij zoet op me bleef wachten met zijn fietsvrienden die daar ook stonden te wachten. Een heerlijke luie en toch inspirerende dag dus. Ik heb hem aan het einde van de middag 20 dollar fooi gegeven, vijf keer het bedrag voor het rondfietsen maar ik gunde het hem van harte.
Omdat het ook in Hue nog nodig was om mijn warme vest te dragen, heb ik gisteren een bus geboekt voor vanmorgen naar Hoi An, waar ik nu ben. Ik kon gisteren niet pinnen dus dat was missie nummer 1 hier, maar dat lukte ook niet zo goed, het lukte niet en weer niet en weer niet. Niet zo grappig, zie je jezelf ineens voor je op de wereldbol, ver van alles zonder een cent op zak.
Maar goed, ik heb net de bank gebeld en die zeggen het geregeld te hebben, ik moet nu alleen een uurtje wachten en dan pin ik meteen vier miljoen. Kan ik weer een weekje mee voort. Miljonair zijn is best grappig. Je bed wordt dan opgemaakt, je was wordt gedaan, je eten gemaakt, je afwas gedaan, je nagels worden gelakt (vette shit die gelnagellak trouwens) je wordt rondgereden op alle mogelijke vervoersmiddelen die je je maar kan bedenken (net weer een brommertaxi gehad), je kan overal heen waar je maar wil en alles kopen wat je maar wilt. Ik heb miljoenen en zo is het leven hier ook. Het blijft vreemd, ik geniet er lekker van.
Het weer wordt, zoals beloofd, beter, het is t-shirt weer, felly nice.

Vandaag ook de dag dat de foto's van ted worden gemaakt, klotebende met die kutkanker. Mijn energie gaat ernaar uit dat het heeeeeel weinig is, wat met een aspirine te verhelpen is. De 20ste krijgt hij de uitslag.

Rare wereld.

  • 13 Januari 2015 - 11:59

    Marianne:

    Rare wereld móói beschreven!
    Liefs en zon, mar

  • 14 Januari 2015 - 17:53

    Simone:

    Hoe Cool is dat; de oude biket een weekloon kunnen geven; you go sistaaa x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 57419

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: