wezelpoep-koffie - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu wezelpoep-koffie - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

wezelpoep-koffie

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 Januari 2015 | Vietnam, Ðà Lạt

Kiten, Canyoning, Kotsen.... Vietnam heeft het allemaal. Waar ik dus precies die hardcore spierpijn aan heb overgehouden is niet meer te achterhalen ik weet wel dat ik aan vakantie toe ben als ik terug ben. Gelukkig wist ik dat al van te voren en heb ik nog tien dagen na terugkomst.
Vanmorgen scheen de zon weer in mijn hart, thank god, gisteravond nog zag ik mijn geest al dwalen ivm de terugweg via Ha Noi en China naar Nederland. Om zeven uur vamorgen dus gekeken of ik nog een vlucht voor vandaag naar Ha Noi kon boeken maar dat zat er helaas niet meer in, waarmee ik mijn Halong Bay trip aan mijn neus voorbij moet laten gaan. Helaas. Maar goed, hoeveel moois wil ik op mijn pad hebben, het is wel goed zo, ik mag mezelf wel gelukkig genoeg prijzen geloof ik.
Met frisse moed dus om half acht vanmorgen een motortour geregeld, een dagje achterop naar al het moois dat de bergen hier te bieden hebben. Om negen uur stond een fris gewassen, super vrolijke en best lange Vietnamees met een beugel voor mijn neus, een kletskous! Trots op zijn stad, cultuur, omgeving en mensen en ik kan alleen maar toegeven dat hij er alle recht op heeft. Da Lat en zijn bergen, watervallen, grote boedha's, tempels en werkelijk hele zachtaardige mensen (waar Da lat oa om bekend staat) is echt een opvallend fijne stad om in te vertoeven en omdat de natuur om de hoek is (berg af en dan links of rechts af) is het ook niet zo'n toestand om wat moois te zien. Hij heeft me de oren van de kop gerateld en me bij een koffieboer koffie laten drinken waarvan de bonen gegeten en uitgepoept zijn door Wezels (???) omdat die bonen dan echt heel erg speciaal lekker zijn. Ik kreeg de wezels en de vers uitgepoepte bonen ook nog te zien, alsof het diamanten waren. Zijn trotse enthousiasme deed mij mijn licht gevoelige maagje naar de achtergrond schuiven en dus ging er een flinke plons wezelpoepkoffie in.... gelukkig had hij pilletjes bij zich omdat ik toch wel last kreeg en toen kwam alles toch nog goed.
Ik heb nog twee watervallen bezocht, met godvergeten zalige luie gondeltjes !!!!!..... al dat geklim en ge-abseil voor jan fucking doedel... als ik dat eerder geweten had....
My way back is a fact, ik kijk er naar uit. Ik mis Joop, de tranen springen in mijn ogen als ik denk aan ons weerzien, wat ik hou ik van dat pluizenkontje zeg.
De eerste sneeuwklokjes zijn al gemeld.
Yara is al aan de wandel geweest.
En leuk man komt me ophalen van schiphol, ach, zoveel moois om naar uit te kijken.
Nog even.... hier genieten.

XXXX


  • 27 Januari 2015 - 15:30

    Marleen:

    Blij om te lezen dat je weer op de been bent, ik was al bang dat je daar ziek op je bedje lag overgeleverd aan de zorgen van mr Smile. Als je weer thuis bent in je eigen paradijsje kom ik graag langs met boodschappen en kook ik een lekker maaltje voor je en ik beloof dat je nooit meer een helmpje op hoeft!!! (gemene extreem sports vriendjes)

  • 27 Januari 2015 - 16:03

    Nicole:

    I love marleen

  • 27 Januari 2015 - 17:48

    Daffie:

    Wezelpoepkoffie..? Origineel souvenir.

    Ik heb zitten denken, je kan je blog ook voortzetten bij thuiskomst. Daar heb je ook nog wel 's wat op je pad dat het beschrijven waard is..., maar minder noemenswaardige dingen weet je ook nog tot een sappig verhaal te brengen, dus wellicht het overwegen waard..?

    Geniet nog heerlijk van die laatste dagen! Het had ook allemaal geen dag langer moeten duren, want dat valt echt niet meer te verklaren naar Yara toe...En ik denk dat Joop er niet anders over denkt..

    Liefs, je zussie x

  • 27 Januari 2015 - 18:37

    Grote Zus:

    Love you too, little one

    Ik kan maar niet in slaap vallen...

  • 29 Januari 2015 - 18:09

    Monaaa:

    Effe weer terug naar de Nederlandse feiten, ik weet dat je beneveld bent door de kleine, lieve, snoezige vogeldametjes maarrr hier zijn we ruim boven de meter dusss; grote zus = Monaaa, gekghe zoesje = jij en ons kleine zoesje = Daphne...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 774
Totaal aantal bezoekers 57401

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: