hoi pipeloi - Reisverslag uit Goa, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu hoi pipeloi - Reisverslag uit Goa, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

hoi pipeloi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 Oktober 2009 | India, Goa

hoi hoi!

Na het heerlijkste feestje in mijn tuinhuis, zonder einde waar brand in mijn huisje uitbrak en ik een uur voor vertrek mijn tas heb ingepakt, waar ik bij vertrek(vier uur in de nacht) zonder slaap met rugzag en al struikele over vuilnis (ik heb nu nog vijf enorme blauwe plekken op benen en armen) waardoor mijn sleutels ergens in de bosjes vlogen (waardoor ik het terrein van mijn huisje niet meer af kon) die onvindbaar leken en moeders, zussen en ik piesend van het lachen in de modder van mijn tuin aan het zoeken waren en ze na tien minuten vonden (lang leve simone) waarna we op schiphol aankwamen met wallen en modderhanden en mijn moeder in de fik bleek te staan (groot gat, door en door in haar jas en trui) ben ik door de drie liefste vrouwen van mijn leven met tranen in hun ogen uitgezwaaid, de douane door. Wat een bijzonder vertrek, en wat voel ik me rijk met alle afscheids momenten van de afgelopen twee weken.

India

Ik ben er! en wel aan het strand, in Goa. Inmiddels in die paar dagen al vele belevenissen verder, het lijkt wel of ik hier al weken ben.
Ik zit momenteel in het paradijs op aarde, de moeson is voirge week gestopt, dinsdag kwam ik aan in mumbai en woensdag was het voorpagina nieuws dat er 314 toeristen waren geland. Dat even om aan te geven hoe het hier staat methet toerisme.
In mumbai ben ikn atuurlijk als eerste bij een peperduur hotel afgezet waar ik niet wilde blijven. De man van het hotel verzekerde me dat zijn hotel het enige en bovendien het goedkoopste was en dat het veel te gevaarlijk voor me zou zijn als ik nog verder zou zoeken. Ik liet hem toen mijn rechter spierballetje zien en liep dapper naar buiten. de heok om, de ghetto in. Schots en scheve hutjes, mensen die er voor zaten, maar een rust en tevens een vriendelijkheid. Dames lachte naar me, ik naar hun. Ik voelde me er helemaal oke met mijn grote rugzak.
Na een kwartiertje een soort tuk tuk aangehouden die me naar een redelijker hotel heeft gebracht. Heerlijk liggen maffen in een kamer zonder ramen waardoor ik volgene dag rond een uurjte of 12 verzocht werd toch maar eens een douche te pakken.
Bij het hotel een slaapbus naar goa geregeld, die zou dezelfde avond om acht uur vertreken. Ik heb dus een hele dag likkebaardend door mumbai kunnen struinen. In mijn tas een grote zak appels voor de mensen die geld wilde voor eten. Die kregen een appel. Vonden ze overigens niet allemaal even grappig. Ik kreeg bij een dame de appel bijna in mijn reet geduwd. Gelukkig was ik twee keer zo groot en zag ze al snel mijn spierballetje.
Geen toerist gezien in mumbai!!!! Niet te geloven... maar oh wat is het er heerlijk en vriendelijk en fijn.
Verder ook geen mensen bezaaid met vliegen in de goot (of uit de goot) zien liggen, geen mensen die lichaamsdelen missen, nergens poep of pieslucht te bekennen maar wel veel mensen, mijn hemel. Veel kraampjes, echt overal.
Bij een gehandicapte theekraam aan de koffie gegaan, het was het enige plekje waar je buiten kon drinken op een bankje. Ik kreeg het tweede bakje gratis van het mannetje, die het niet erg breed had. Mijn hard bloedde, ik wilde zijn kraampje zo graag sponsoren maar dat lukte echt niet.
Verder blijkt dat ik eigenlijk heel india wil kopen en mee nemen. Ik heb het voor die dag bij stickers gehouden omdat ik van gekkigheid niet wist waar ik uit moest kiezen. Het zijn hele mooie stickers en ik heb ze al op mijn dagboek geplakt.
goed, debus naar goa.
Wederom geen toerist te bekennen. Naast mij kwam een snoezig indiaas meisje zitten van hoge klasse, die me 12 uur lang de oren van mijn hoofd heeft zitten kakelen. Heel erg gezellig en grappig en veel weetjes over het land rijker geworden. als je in de disco hier een beetje leuk voor de dag wilt komen, moet je de danspasjes uit de bekene bollywood films leren want dat is wat mtv is all about hier. Ik heb een lijstje met films van haar mee gekregen om mezelf snel bij te kunnen spijkeren.
Eenmaal in goa bleken er een aantal stops, ik wist niet wat te doen en ben er dus gehaast bij de eerste uitgestapt. Daar stond Sanne ineens, uit Finland, ze zag er goed voorbereid en belezen uit en dus wilde ik graag met haar op zoek naar een hemels plekje. That succeeded. We kwamen aan zee in de hemel, waar zelfs het zand wordt geveegd, de palmbomen ruizen, de zon heet is maar de zeewind de verkoeling brengt. Ik voelde me alexis in dynastie. Helaas, boven ons budget en dus hebben we een huisje gedeeld.
En toen maar slapen, en slapen, en even zwemmen in de zee, hapje doen en slapen.
In de avond wierp een vijftien jaar jongere indieer zich nog op zijn knieen voor me, arm joch. Ik heb hem naar zijn leeftijd genootjes gewezen en nog net geen appel mee gegeven.
Ik zit nu noordelijker in india, op zijn noordelijkst. Ik heb een huisje op een berg die uitkijkt over het starnd en de zee.
helaas geen foto's, ik ben mijn oplader vergeten!! Ben al lang blij dat ik mijn hoofd bij me heb.
Ik geloof dat ik hier even ga blijven. lekker chillen en bijkomen.

Nou, ik leef dus nog, ben snel weer online, nu ik even een vast honk heb.

Tot snel!























  • 16 Oktober 2009 - 19:37

    Mona:

    16-10-2009 / 21:35 uur;

    Lieffe, lieffe gekge zoesje,

    Ochhh wat geweldig... en wat ben je toch een grppige schrijfster, verheug me op je volgende avontuur.
    Dag lieffe, lieffe gekge zoesje... jij bente grooote dappere!

    Grooote koesje van je klus zus xxx

  • 16 Oktober 2009 - 20:07

    Marianne:

    Lieffie,
    Fijn dat je je hoofd (en hart) hebt meegenomen naar het paradijs. We genieten graag met je mee vanuit ons kleine kikkerlandje waar de herfst nu echt is begonnen. Kussens Mar

  • 16 Oktober 2009 - 20:13

    Daphne:

    Ben blij je dat je aangehaakt bent bij een voorbereid persoon, you silly sista! haha! En altijd goed om een appeltje voor de dorst bij je te hebben! Ik geniet nu al samen met Andrew met volle teugen van je leuke reisverhaal!! We kijken uit naar het vervolg... Ben blij te horen dat je goed bent aangekomen en begrijp heel goed dat die Indiaase dames naar je lachten; deden wij ten slotte ook toen we in de lift op Schiphol in de spiegel keken....! Ben je al aan het oefenen voor je geplande kook-actie? hahaha!!!!!
    Dikke kuz,van je jongste zus! x

  • 16 Oktober 2009 - 20:52

    Mama:

    Lieve Kool

    Haha! Dat klinkt echt wel om jaloers op te worden! Maar eh, 't is je zeker gegund!
    Ik doe morgen gezellig een tuinbeurt en daarna pik ik een Dirk-van-der-Broekje...verschil moet er zijn...
    Ben razend benieuwd naar je volgende aflevering!!

    Dikke koesje van je moesje

  • 17 Oktober 2009 - 08:42

    Martine:

    Lieve lieve Nikkie,

    Wat heerlijk om je eerste update te lezen. Dat vertrek!!! Heb weer in een deuk gelegen, wat kun jij toch schrijven!

    Ik werd diezelfde nacht wakker omdat ik dacht dat de in de fikgevlogen etherische jasmijn middenin mijn slaapkamer stond - niet echt rustgevend. Gelukkig heeft Els niets gevoeld, ik zie nu al voor mij hoe Daphne dat koelbloedig met een emmer water had geblust.

    Geniet! En doe Sanne de groeten, ik vind haar nu al aardig.

    X,
    M.

  • 17 Oktober 2009 - 11:59

    Wil Van Garderen:

    Hoi Nicole
    Wat heerlijk om jou belevenissen te lezen ik had van de valpartij in de bosjes gehoord van je ma wel erg maar wel lachen lol en dan nog Els in de fik
    geweldig ik ben blij dat je ons samen dotjes noemd. Geniet geniet xxxx

  • 03 November 2009 - 18:13

    Karin:

    Lieve Nicole,
    Verheug me nu al op je volgende verhalen wat kun je geweldig schrijven. Nu pas een reaktie van mij omdat ik nooit achter de computer zit.
    Ben zo blij dat je zo geniet van het prachtige India,wist al voordat je vanuit Amsterdam vertrok dat jij het ook fijn zou vinden in dit geweldige land. Geniet ,je verdient het lief tot het volgende verhaal.
    Dikke kus,
    Kaatjexxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Goa

van India naar Terschelling

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

Charlies Angels

15 December 2009

allemaal! Hierperdepiep voor mijn lieve zoesje!!!

14 December 2009

memory-stick

10 December 2009

orkaan en bang lassies

08 December 2009

Dolfijntje II
Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 57656

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: