prinsessie - Reisverslag uit New Delhi, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu prinsessie - Reisverslag uit New Delhi, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

prinsessie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 Oktober 2009 | India, New Delhi

Zo ben je een amsterdamse boerin, een vlucht later een prinsesje. Heb me vandaag maar eens laten ontharen in mijn gezicht, snor en baard dwarrelen nu door Goa en het haar dat mocht blijven zitten heeft een verfje gehad.
Mijn hut is geweldig, het is een bamboe hutje die boven de zee hangt, de golven die tegen de rotsen onder mij aanrollen, begeleiden me bij het inslapen en wakker worden. Op mijn balkon zit ik dan in de ochtendzon, starend over zee en strand te bedenken waar ik mijn ontbijtje nu weer eens zal halen. Vanmorgen een enrom bord vers verschillend en rijp fruit gegeten, met muesli en een drupje yoghurt, wat me maarliefst dertig cent heeft gekost. Een pot djardeeling thee erbij maakte de rekening vanmorgen dus 60 cent.
Mijn hutje kost vijf euro per nacht, douche en toilet inbegrepen. Ik ga hier aan het leven zelf dus niet failliet, aan de heerlijke 'spulletjes' zeer waarschijnlijk wel.
Ik ben gisteren opgepikt door een dit keer 15 jaar oudere Australier, Shane genaamd, die niet meer werkt en alleen nog maar reist. Meneer weet alles, erg handig. Hij is momenteel aan het kijken of hij mijn camera kan fixen (of hij is er mee aan het vluchten). Het is een wandelende lonley planet en daar hou ik van, pratende lonely planets. Geen gezoek in registers van mijn duitse, drie euro kostende, exemplaar (gekocht in mumbai omdat ik die was vergeten aan te schaffen op schiphol). Shane krijgt wel een appel vandaag of morgen.
De mensen hier zijn lief en lief en lief, ik voel me superfijn tussen de indieers. Waar ik nu zit is een soort hippie toestand, geen gebouwen enzo, alleen maar hutjes. Heel snoezig. Het schijnt hier zo'n dertig jaar lang dezelfde groep met mensen aan te trekken, de meesten zijn inmiddels een soort inwoners.
Ik heb nog geen speedfreeks gezien en ook nog geen jointjes geroken.
Om tien uur in de avond gaat alle muziek uit, dat moet van de overheid. Ideaal, kan ik ook niet in vage clubs belanden waar ik de pasjes nog niet ken en dus uit de toon zou vallen. Na tienen dus naar mijn hutje, waarvoor ik eerst over het strand moet, het niet kan laten om even de zee in te lopen om daarna naar mijn eigen hutje te gaan, waar het steeds gezelliger wordt.

Voor Wim en Piet heb ik vandaag een indiaas jongetje bijna zijn nek omgedraaid, hij was een kat aan het afrossen met een stoel. Heropvoeden die boel hier.

Het is hier overigens een graadje of dertig en met de zwoele zee-breese, is dat fantastisch, mits ik me verstop onder bomen en op vette hippe overdekte lounche-terrasjes.

Ik ga zo naar mijn lonely planet, ik hoop dat mijn camera het weer doet!

tot spoedig!
en mams, ik heb een mooi kado voor je! Hoezee! De eerste van vele, dikke zoenen!!!!



  • 17 Oktober 2009 - 12:37

    Esther:

    Dag lieve mop,Het klinkt inderdaad als paradijs! En wat schrijf je toch heerlijk, zo leuk om te lezen, alsof ik steeds gewoon naast je zit, op het strand, in je hutje, onder de schaduw van een boom....... Ik blijf je volgen. Ik vier vandaag mijn laatste dag Griekenland in de regen, vandaar dat Marcel en ik maar een internetcafe in gedoken zijn. Kon ik mooi even je dagboekkie lezen. Geniet ervan lief.
    Esther

  • 17 Oktober 2009 - 13:01

    Marianne:

    Lieve prinsessie zonder snorretje in zwevend hutje boven de zee te India,
    Hier ouwe marrie drie hoog uit amsterdam.
    Blijf schrijven! Dat doe je zo beeldend dat ik niet ter plekke hoef te zijn om met je mee te genieten... En hou je appeltjs bij de hand, je weet maar nooit, dikke kus ook van de andere nootertjes

  • 17 Oktober 2009 - 17:59

    Daphne:

    Simone heeft ook nog een leuk, persoonlijk ontharingsverhaal! Moet je haar maar 's naar vragen..

    kuz, je zus

  • 17 Oktober 2009 - 18:39

    Mona:

    Lieffe, lieffe, gekge zoesje,

    Wauwww, wat een paradijs achtige belevenissen; en onthaard, wat heerlijk.
    Ik ben (om ons kleine zoesje's vraag hier voor direct te beantwoorden!) na jouw uitzwaai actie op Schiphol om 8:30 bij Diane beland, de dame die mijn hevige overbeharing op mijn achterbenen, doos en bilnaad (fijntjes op mijn knieën!) definitief en pijnloos wegflitslicht met een L600 apparaat voor 170 euro per behandeling.
    Het flitslicht wordt omgezet in warmte en komt via het pigment in de haarwortel.
    Deze wordt door de warmte vernietigd en de haar kan op die plaats niet meer terug komen; YEAHHH! Gemiddeld zijn er 6 tot 10 behandelingen (om de 6 a 8 weken) nodig voor een blijvend resultaat.
    Na de achterbenen, doos en bilnaad mijn snor, oksels en onderbenen dusss hoop ik eind 2010 haarloos te zijn.
    Ochhh ik wil weten hoe je bamboe hutje er uit ziet... en je ontbijt, pijp Shane en laat hem dat fototoestel maken!
    Hoe is het met je nicotine pleisters, werken die?
    Kan niet wachten op je volgende belevenis lieffe, lieffe gekge zoesje.
    Ik hou van jou.

    Dikke kus, Simone

  • 18 Oktober 2009 - 11:00

    Miry:

    dag liefie piefie, ik voel het nu al, dit wordt een boek! Kun je ook nog lekker geld verdienen aan je vakantie! Eigenlijk doe je het helemaal op de Indiase manier, go with the flow, oftewel, enjoy the moment, oftewel carpe diem, of het vandaag de dag zo populaire "mindfullnes". Gewoon kijken wat er op je afkomt en niet van tevoren invullen... is echt een lichtpuntje om alles te lezen, zonnetje schijnt nu wel naar binnen maar mijn gaskacheltje is nog steeds kapoet, en die Jan van jou durf ik ook niet meer te bellen... blijf aub schrijven, dan kan ik mijn ochtend met een big smile beginnen!!
    Was gisteravond naar een soefieconcert (beetje meditatieve muziek) en als je het wordt Allah verving voor Krishna, had je zo het idee dat je in India was...
    Visualiseer gewoon dat ik naast je lig in het volgende hutje, lekkerrrrrrr.. chica, gaat vooral door met avonturen beleven... dikke kus, OHM SHANTI OHM *Miry.

  • 18 Oktober 2009 - 19:39

    Moems:

    Lief zeevogeltje van mij.
    heb je je hutje van een zeearend gehuurd?
    Zit die hut goed vast?
    Het klink als een sprookje zie het hutje in gedachte hangen,een prachtige blauwe zee,vogels scheren relax over de branding en erboven een egale blauwe lucht en jij op je enge verandaatje,met een drankje,een ousie,en een bak fruit.
    Nou mopie ga zo door,kan niet verkeert zijn om zo tegenieten.
    Ik hou heel veel van jou dikke koes van je moes.

  • 03 November 2009 - 21:47

    Kaatje:

    Hoi lieffie,
    Het begint meteen heel erg te verschrompelen in mijn reisbuik als ik je verhalen lees,oh wat wil ik ook weer. De dag nemen zoals hij zich aandient er is niets mooiers.
    Laat je maar heerlijk verwennen en blijf ons ook maar flink verwennen met je verhalen,dat wordt echt een best-seller als je terugkomt!
    Dikke kus,
    Kaatjexxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

van India naar Terschelling

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

Charlies Angels

15 December 2009

allemaal! Hierperdepiep voor mijn lieve zoesje!!!

14 December 2009

memory-stick

10 December 2009

orkaan en bang lassies

08 December 2009

Dolfijntje II
Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 57647

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: