Reisje - Reisverslag uit Hampi, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu Reisje - Reisverslag uit Hampi, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

Reisje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 Oktober 2009 | India, Hampi

Ik weet niet hoe weinig kilometer ik nu inlands ben gegaan, ik weet alleen dat ik er 13 uur over heb gedaan. Maaaaaaaaaaar, wel in Hampi aangeland! Mijn sleeper-bus was dit keer wel een bed, edoch, een ieniemienie tweepersoonsbed en ik kreeg er dus gezelschap bij. Een mooie israelier was geen vervelende oplossing, zo leek het maar stiekum toch wel wat onhandig allemaal. Er was een antiuitrol stang ergens bij mijn knieen die er eigenlijk alleen maar voor zou zorgen dat ik head first naar beneden zou denderen in geval van. De bus; een ouwe sleurhut, de wegen; vette gatenkaas en toen ineens de weg weg, in de zin van kapot. Dus hupsakeetje, keren met die pruttelbak en twee uur omrijden. Ik mocht niet plassen omdat we zoveel tijd verloren hadden en dus dreigde ik het in de bus te doen. De man vroeg zich nog even hardop af waarom ik in de bus wilde plassen maar besloot het toch maar te begrijpen en stopte ergens langs de weg. Vele plassers haalde opgelucht adem, wij blij, bus blij, mannetje blij.


Eenmaal aangekomen wederom onthaald als een moviestar die haar fans niet van zich af kan schudden. De riksha's klimmen over elkaar heen om als eerste bij hun mogelijke klant te kunnen zijn.... dus... in de riksha. Ik heb als tip meegekregen om aan 'de andere kant van 'de rivier' te overnachten en dus heb ik me naar 'de rivier' laten brengen. Aldaar een klein bootje, ik er in, en daar stond Jan(een idier, die me een hutje heeft bezorgd. Ik slaap momenteel voor anderhalve euro per nacht in een hutje. Het moet allemaal niet gekker worden.
En Simone en Joram..... jullie zouden gek worden in India. Ik kan niet echt goeie foto's maken maar de kansen liggen hier voor het oprapen.

Ik ga me lekker vergapen hier, geluiden van prachtige hoge fluitjes en gekke viooltjes lokken me. En bovendien moet ik rennen want om zes uur gaat het laatste bootje en daarna is er onmogelijk een andere oplossing om 'thuis' te komen.

toedeledokie!

  • 30 Oktober 2009 - 12:00

    Wil:

    Lieve Nicole
    Je mams belde ze gaat weer een poging wagen om jou een brief te sturen vanavond maar ik las je laatste drie brieven voor en ook uitgeprint voor Els wat is het een genot om jou verhalen voor te lezen ik moet zo lachen met een vette glimlach ga ik weer verder dag lieverd geluk hoe was het ook alweer Namaste.

  • 30 Oktober 2009 - 14:39

    Moems:

    Zo moppie, ik doe weer een poging om mijn steeds langer wordende brief naar jou toe te zenden. Wat een verrassing om di. j.l. zomaar jou stem door de telefoon te horen. Ik was zo perplex, dat ik van alles wou zeggen en ik niets zinnigs wist te zeggen. Ik ben zo blij dat je zo intens geniet, je bent echt een vrouw met oerkracht, die je positief voor jezelf laat stromen. Dan moet alles wel goed gaan. Ook zussie Daf geniet met haar Andrew heerlijk in Istanboel. Moon, Ron, Daaf en Chiaar zijn zielsgelukkig met hun huis en met het inrichten hiervan. Doe deze brief in gedeelten om niet weer alles kwijt te zijn. tot zo.

  • 30 Oktober 2009 - 14:58

    Moems:

    Heb 17 okt. zoals altijd weer een tuinbeurt samen met Jolande gedaan. Na afloop-dus bij dachtlicht zag ik jou tuin ingang.... ongelovelijk! Een blik op jou tuinpad en inbrekers nemen snel hun nog hele benen op zoek naar een uitnodigender paadje. Je vrienden moeten wel heel erg veel van je houden om alle hindernissen en obstakels te trotseren voor ze in jou huisje zijn. Een donker verlaten tuinpark, een hoog ijzeren hek-op slot, wachtend tot die door jou geopend wordt. Daarna een flinke wandeling, om uiteindelijk aan het andere eind van het park bij jou hekje te komen, dat toegang verschaft naar jou tuinpad...Dat iedereen daar heel overheen is gekomen mag wel een wonder heten. Een stilleven van boomstammen, dikke takken,vuilniszakken,rolgordijnen,potten,tafeltje,blikken,planten en tuingereedschap OP het smalle toegangspaadje. Het verbaasde mij niet, dat jij onderuit ging en klem kwam te zitten tot zo

  • 30 Oktober 2009 - 15:18

    Moems:

    logisch dat we 10 min. op handen en voeten in de blubber in de rondte hebben gescharreld om jou sleutels te vinden, dank zij Moon met haar haviksblik toch nog gevonden. Mijn laatste tuinbeurt, hoera!De week hiervoor hadden mensen het lange pad geschoffeld en keurige molshoopjes langs de kant gelegd. Wij kregen de zware opdracht om al die lieve molshoopjes te verspreiden...Dus wij waren een half uurtje zoet hiermee en de resterende tijd hebben we samen door gebracht op een A.H.zak in het gras met thee, broodje en wat te roken. We hadden geen mooiere afsluiting kunnen bedenken. Hierna geprobeerd om het watergebruik op te nemen. Niets te zien, alleen een beslagen ruitje met waterdruppels. Op beide watermeters heb ik een potje kokend water gezet. Een uur later lag ik met mijn hoofd in het putje te turen. Uiteindelijk kon ik mijn verbruik redelijk zien. Op naar jou putje, weer de blubber in en weer hoofd in putje, het mocht niet baten. Ook Jolande kon er niets van maken, volgende keer wat langer heet water proberen. Toegangshekje afgesloten, badkmr.raam dicht gedaan, fiets achter neergezet, fietskarretje in mijn schuur gezet. Je tuin ziet er best nog mooi uit.

  • 30 Oktober 2009 - 15:31

    Maxima In De Joe Es :

    Oh, nicole ik en ik heb gisteren een klotsende okselrit in een us car met mijn vriendin Mavis naar een heuse super Mall gehad..... My super sweet si=xteen live gezien en me van het ene moment in de andere verbaasd.... Ga nu relaxen aan the pool met Meef. Hoofd vol van alle indrukken en gebeurtenissen... Meer volgt ook vanaf hier. Leef met je mee en waar is je israelier gebleven? En Meef zou ook jaloers zijn, is ook fotograaf net als Simone. Beiden top. Kus en big hug lieve witte chicken ladie met indiase fans all over,
    Maxima from the joe es of eeeeeeeeee


  • 30 Oktober 2009 - 15:55

    Moems:

    Met Wil haar moeder gaat het niet zo goed, ligt voor de 2e keer weer in het ziekenhuis, vandaar dat ik niet altijd op de hoogte was van jou reisverslagen. Even stond mijn hart stil toen ik hoorde van Esther. Zij genoot zo van jou aanwezigheid en jou aandacht voor haar.Ach Kool wat heb je het heengaan van Esther mooi en liefdevol afgesloten. Het ontroerde mij behoorlijk, toen ik jou verslag hierover las. Goed om te horen dat je weer verder bent gereisd, een nieuwe andere omgeving, wat klinkt het toch allemaal sprookjesachtig. Het huis van de Buldertjes wordt echt heel mooi. Daaf`s kmr. is zwart\wit. Alles doet hij zelf: schilderen, grote kasten in elkaar zetten, rolgordijnen pasklaar maken, Daaf doet dit alles met al zijn liefde, echt gaaf hoor! Hij is er gelijk ook maar gaan slapen als enige hi,hi,hi. Chiaar`s kmr is knalroze en wit een echte prinsessenkmr. Ze heeft alles heel goed ingedeeld.Nou jou kast staat echt te gek in Ron en Moons slaapkamer zelfs het bed heeft alle ruimte de keuken is met steigerplanken aan de muur helemaal top zo komt alles van zelf op zijn pootjes/ plek terecht.

  • 30 Oktober 2009 - 16:22

    Moems:

    0Indra heeft in de keuken een enorme plas gedaan, ik kon mijn ogen niet geloven. mijn superlieve trouwe krachtpatser kater, die nooit iets op de grond heeft gedaan in zijn 12 jarige samen zijn met mij. Ik dweilen. De volgende morgen: weer een flinke rivier. Ik weer dweilen, s'middags kom ik thuis en op het dubbel geklapte keukenmatje prijkte een behoorlijke drol, een beetje uit het lood geslagen door dit alles verwijder ik ook dit exemplaar en wil het matje oppakken om hem schoon te maken.., dat het een goed gevulde tompoes bleek te zijn... want tussen de mat zat ook een drol. De maat was vol, heb gelijk de dierenarts gebeld, want is ie nou ziek of wat is er toch aan de hand?Indra is kerngezond, maar op de tuin was ik veel aanwezig en in A'dam ren ik altijd van hot naar her en op deze manier wil ie mij duidelijk maken dat ik meer qualiteitsaandacht aan hem moet schenken. Dus ik doe nu echt wel mijn best en heb ook nog een bak erbij aangeschaft op aanraden van Bas. Ik ben blij dat je gehoord hebt dat wim en piet het helemaal voor elkaar hebben want ik had nog geen reaktie op mijn briefje, dus gelukkig is het opgelost.
    Morgen naar een bijeenkomst in Alkmaar waar de hele dag informatie en een lezing is over Santiago. Nou moppie je bent weer helemaal op de hoogte. Ik ben blij dat je heerlijk geniet en kijk vol spanning uit naar jou verschrikkelijk leuk geschreven reisverhalen. Ik denk dat iedereen zo zijn rugzak uit de mottenballen wil halen, om dit ook te ervaren, want alles klinkt even leuk en heerlijk. Ik denk veel aan jou lieverd, dikke, dikke koes van je moes.

  • 30 Oktober 2009 - 18:35

    Mona:

    Ik wil ook!

  • 03 November 2009 - 22:33

    Kaatje:

    Kon ik maar even bij je langs komen.......xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Hampi

van India naar Terschelling

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

Charlies Angels

15 December 2009

allemaal! Hierperdepiep voor mijn lieve zoesje!!!

14 December 2009

memory-stick

10 December 2009

orkaan en bang lassies

08 December 2009

Dolfijntje II
Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 57637

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: