Fantje en muis - Reisverslag uit Hampi, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu Fantje en muis - Reisverslag uit Hampi, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

Fantje en muis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

01 November 2009 | India, Hampi

Vanmorgen in opdracht van mijn zusje met een muisje naar de olifant geweest, om te kijken of fantje de benen zou nemen. De muis snuffelde wat aan de enorme teennagel van Fantje en fantje keek vertederd naar beneden, haar lange wimpers en prachtige dunne, grote oren flapperde zachtjes in de wind, het was verder muisstil. Muis keek omhoog, fantje tikte nieuwschierig met haar slurf tegen muis waarop muis omrolde. Muisje, die in het dagelijks leven een drukke pizzeria runt en er ook graag regelmatig een paar eet, rolde met zijn dikke pasta buikje om en begon te giegelen van plezier. Fantje trok zijn hoofd wat terug, keek verbaasd naar het rollende, zachte, giegelende balletje en pakte het met haar slurf bij het staartje op de lucht in zodat zij dit snoezige vreemde beestje wat dichterbij haar lange wimpers kon houden. Muisje had nog nooit op zijn kop gehangen en liet van schrik een windje, muisje bood direct zijn excuses aan en stelde voor om gewoon op zijn slurf te gaan staan.
Nou goed, een hele toestand nog, om een lang verhaal kort te maken. Olifanten rennen niet weg voor muizen.

Bij dat soort gebeurtenissen vallen de rest van mijn avonturen in het niets. Ik heb gisteren met mijn allerbeste reisvrienden een vreselijke keetavond gehad. We hebben hier in Hampi, de heiligste stad van India waar geen vlees en alcohol genuttigd mag worden, gisteren bij de burgemeester illegaal bier gedronken. Hij bood ons ook nog 'happy lassi' aan, een soort milkshake maar dan met een lekkere klont hasj erin. Verder konden we ook nog wel wat lsd krijgen, no problem and for a good price. De kippen die hier absoluut niet mogen worden genuttigd, heten hier dan ook geen kip maar haan, dan heeft niemand door dat je toch stiekum een kip zit te eten. Dit alles maakt dat je eigenlijk de hele dag een soort van stiekum zit te doen en je dus weer in de pubertijd beland. Op de kamer nog een ontzettend melig jointje gerookt en echt vreselijke, vreselijke en nog eens vreselijke melige foto's gemaakt. Not to be shown en mijn allerbeste reisvrienden lijken mijn camera te hebben gestolen om wat bewijsmateriaal te kunnen vernietigen. Misschien hollen zij wel weg met mijn camera, iemand moet het toch een keer doen.
Nee, ik bof enorm met de ontzettende geweldige leuke en grappige mensen die ik nu om me heen heb. We zijn dol op elkaar, heerlijk is dat.

En hoe mooi het hier is en hoe lief de indieers zijn.... jongens, het is niet te geloven dat we op dezelfde planeet wonen.

Met mij en mijn hart gaat het goed, moet alleen niet te lang met mijn allerbest reisvrienden reizen want dan heb ik daarna alsnog vakantie nodig. Maar nu mag het nog wel even.

Morgen weer naar Fantje, hoezee!(muis is ingetrokken onder zijn linker oor.)





  • 01 November 2009 - 13:53

    Max In Ruststand:

    Wanneer komt je boek uit?
    Blijf schrijven!
    Ik wil geen letter missen!
    Neem je die kleine held met dat dikke pastabuikje mee op je verdere reis?
    Weet je of die burgemeester nauwe banden heeft met Cohen? Zou het er op het gemeentehuis te A. misschien ook zo toegaan?
    Enne... puberen en stuiteren met mate (hihi) dat is een kunst op zich. Hoe doe je dat?
    Maximaal puberende senior te Sarasota... XXXXXX

  • 01 November 2009 - 20:09

    D&A:

    Dank je voor de proef op de som, sista!
    Maar we zitten met nog een levensvraag: Klopt het dat Indieers kleine piemels hebben?
    slappe thee, x D&A

  • 01 November 2009 - 20:28

    Martine:

    Lieve Nicole,

    Ben weer bij! Wat heerlijk om zo met je mee te mogen reizen... Ik word steeds nieuwsgieriger naar India èn de foto's!

    X, ook voor je allerbeste reisvrienden,
    M.

  • 02 November 2009 - 08:02

    Mona:

    Ik wil ook naar Fantje en muis!

  • 02 November 2009 - 19:39

    Daphne:

    Hee zeg, tis al 2 november! Waar blijft het vervolg verhaal???
    x

  • 03 November 2009 - 22:42

    Kaatje:

    Je kunt zelfs kinderboeken gaan schrijven....heel herkenbaar die stapavonden in Goa wij hebben ook nog wel ergens een nooit getoonde foto.......gewoon doen deze ervaringen neem je voor altijd mee in je hoofd en hart en dat voelt lekker! geniet liefxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Hampi

van India naar Terschelling

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

Charlies Angels

15 December 2009

allemaal! Hierperdepiep voor mijn lieve zoesje!!!

14 December 2009

memory-stick

10 December 2009

orkaan en bang lassies

08 December 2009

Dolfijntje II
Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 57638

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: