Mamboo - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu Mamboo - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

Mamboo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

09 November 2010 | Tanzania, Dodoma

Ik ben er, en ik leef nog steeds!
Dat lijkt me een goed begin voor deze maand.
De trip ging goed, ik loop wel al drie dagen met een mitella ivm een onhandige hoeveelheid tassen die ik in amsterdam op mijn racefietsje over mijn schouder had gedrappeerd maar, dat belet met niet dat ik nu met mijn 16 kilo wegende rugzak in Tanzania ben aangekomen.
Het vertrek was cool, met zussen, moeder en Miry ons helemaal vol gevroten bij La Place en me door de douane heen gezwaaid. Wederom met een blik in de ogen van mijn lieve zwaaiers dat dit wel eens de laatste keer kon zijn. Ik kan ze geen ongelijk geven, de tijgers rollen hier over elkaar heen om me te pakken te krijgen.
Natuurlijk ben ik klassiek afgezet door een taxi maar dat kon me niet schelen na een nacht met een geblesseerde arm in een vliegtuig 'slapen'. Ik ben er!

Ik lig nu wel in een tent maar niet in de tent die ik mee heb, er stonden hele mooie legertenten op het strand, met rieten dakjes erboven, onder de palmbomen en met uitzicht op zee. Bedje erin, schone lakens erop, verkocht!
Heb mijn rugzak er dus ingezwiept en heb de hele dag liggen slapen, rare dromen gehad maar oh wat fijn om hier wakker te worden. Helaas geen internet dus ben ik met mijn eerste 'dalla dalla'
(busje karin en jeff maar dan een slag groter) naar een plaatsje gegaan waar ze het wel hebben. Ik was slechts nr 23 die in het busje 'stapte' (wel snoezig want ik kreeg een stoel ivm mitella).
Eerste indruk van Tanzania, heel vreemd, alles is anders en wennen maar de mensen zijn wel erg lief en ze spreken vaak toch engels, heel fijn. Verder lijkt het hier wel 35 graden, het is wachten op het regenseizoen, die er al had moeten zijn.
U zult begrijpen, na een vlucht en een tuk ben ik niet de meest spraakzame, binnenkort meer!

Enne, mamboo, betekent 'hoi hoe gaat het?' Fijn eerste woordje.

Ik ga nu op zoek naar etensachtige dingen die een laag sprinkhanengehalte hebben.

dikke zoenen!

Nicky de Vikking

  • 09 November 2010 - 14:25

    Kim:

    Nicole! Wat heerlijk:) Heel veel plezier en ik laat snel wat van me horen als ik in Thailand ben! XXXXX

  • 09 November 2010 - 15:46

    Tjitte:

    Zo LEKKER voor je!! Ik ben jaloers! Keep us posted any time, maar geniet vooral van alles daar.
    XXXX

  • 09 November 2010 - 16:33

    Jaqueline:

    Tjee, wat een heerlijkheid weer! Heeeeeeeeeeeel veel plezier en ik geniet gewoon weer met volle teugen mee.
    Dikke XXX!

  • 09 November 2010 - 16:57

    Kaatje:

    Mamboo lieve backpacker,fijn dat je goed bent aangekomen en je je lekker hebt verwend met een opgezette tent. Zoals je al hebt gemerkt gaan er nog meer deuren voor je open met die mitella,super. Tijdens een vakantie met Linda en Louise,Louise was door een balkondeur gelopen en haar halve neus lag eraf,heeft zij mede door die neus heel veel leuke aandacht gehad,moest ik meteen aan denken lief toen je het Woestduincentrum in kwam lopen. Heel leuk dat jullie er waren en wat was het gezellig. Ik heb ook echt genoten.
    Ben benieuwd waar je allemaal terecht komt,heb al zoveel leuke tips gelezen over Tanzania en Zanzibar,ga je daar ook naar toe?
    Net pas aangekomen en nu al zoveel verteld,verheug me weer op de volgende reisverhalen.
    Het ga je goed lief,
    dikke kus,ook van Jeff. Kaxxxxx

  • 09 November 2010 - 22:14

    Chiaartje:

    ben jaloers op de 35 graden lieve tante!
    het is hier echt ijssssskoud (brrrrrrr)

    dikkee koesssss van je koekoe nichie

  • 09 November 2010 - 22:18

    Mona:

    Zooo blij dat je er bent, in een kant en klare tent met palmbomen en je prachtige uitzicht... en dat ze je een ere plek geven geeft het Manboo volk een extra plusje, i love them!
    Dag liefste, gekghe zoesje x

  • 10 November 2010 - 21:23

    Marianne:

    lieffie, fijn dat je goed geland en aangekomen bent met je mittella in een tentje op het strand... Klinkt allemaal behoorlijk fijn. Enne... S. heeft vrijdag een gesprek! Wij spreken ons! Houwdoe en Mamboo jamboo dear. DikkekusMar

  • 13 November 2010 - 09:15

    Ellen:

    oh, nu ik je verhalen weer lees weet ik pas weer hoeveel ik ze mis..! Plezier en genier met volle teugen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 57635

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: