(fluitende man)....What a day for a daydream... - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu (fluitende man)....What a day for a daydream... - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

(fluitende man)....What a day for a daydream...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

01 December 2010 | Tanzania, Dodoma

Oh wat is het leven toch heerlijk, je bent ineens toe aan vakantie als het bijna zover is, dito met een sterretje als je weer bijna naar huis gaat. Fijn ook om jullie allemaal te lezen, fijn ook dat het me weer is gelukt, ontsnappen voor de herfst depressie! En hoe, echt, nog geen miliseconde iets gevoeld van somberheid. Wat een beetje zon en een paar afrikanen om je heen wel niet voor goeds kan doen. Ik kwam gisteren tot de conclusie dat alles zo zijn reden heeft, mijn sombere gevoelens hebben me zoiets moois gebracht.... het herontdekken van reizen. Daar ben ik mijn armzalige depressie gevoelens erg dankbaar voor, ik ben ze weer eens te slim af geweest! (en ik slik nu nog maar 1 keer in de drie dagen mijn pillen omdat ik anders helemaal stuiterend mijn vakantie uitkom en de tegenstelling wel erg groot wordt).
Gisteren begonnen met lezen, op het strand, voor mijn tent, onder een boom. Wat heerlijk, wat een rust, wat een zaligheid. Het zijn spaarzame momenten, die momenten alleen want, blank en zwart, ze willen allemaal zo graag met je ouwehoeren. Gelukkig fijne mensen hier, ook een stel uit Camebridge (schrijf ik dat goed Sophie?), erg grappig, ik kon na een dag al bij ze op vakantie komen. Moest ik maar eens gaan doen....misschien.
Heerlijk gelezen dus en in de middag op een boot gelokt om te gaan snorkelen, een zeilboot, oh wat heerlijk! Namiddag dus ik hoefde me niet te verstoppen onder de trossen voor de zon. Ik heb genoten en wederom het prachtigste koraal gezien wat ik me maar kon indenken en verder een paar vliegensvlugge zeeschildpadden! Te hylarisch, ik ken ze alleen maar slapend of te traag voor woorden maar onder water gebeuren er gekke dingen met die beesten, ze gaan los! Ze deden me denken aan de jagende chita die ik heb gezien, die overigens in mijn bijzijn een antilope heeft gevangen en rustig oppeuzelde (was ik nog vergeten te schrijven). Verder ook een hele grappige ballonvis en een mooie zeeslang die kronkelend over de bodem van de zee (door het koraal) zijn weg baande en natuurlijk waren al mijn vriendjes uit finding Nemo er weer, ik heb weer veel pret met ze gehad. En oh wat ben ik blij met mijn eigen snorkleset, de anderen liepen te kutten met hun lekke setjes en naar adem te happen, en ik maar ongestoord koekeloeren en achter visjes aan flapperen.... het is zo leuk, de wereld onder water.
Ik blijf hier overigens lekker plakken, het is een busrit van vijf uur om naar Dar Es Salaam te gaan en als ik het financieel trek (er zijn hier geen pinautomaten) dan vertrek ik hier zaterdag pas. Mijn lijf en hoofd hebben rust nodig van alle indrukken en inspanningen in dit warme klimaat.
Het zou mooi zijn als ik vandaag de hele dag kon luilakken onder mijn boom met mijn boek.

Lieve Mzungu's, ik schrijf jullie later weer! (zondagavond kom ik weer terug Bianca! Karibu Isabelle!!!! En de girafjes hebben diaree daph en ze huilen steeds omdat ze hun moeder missen en mona??? ik mail je nu meteen...... )

Hakuna Matataa in de kou daar!



  • 01 December 2010 - 07:45

    Mona:

    Nou gewoon, ik ga 3 dgn in de week v. 8:00 tot 15:00 uur op de Apollolaan in een heeel sjiek maar super warm en gezellig kantoor in de ochtend sinaasappeltjes voor iedereen persen (personeel zit van 8:00 tot 8:30 aan de keukentafel bij te beppen), koffie verzorgen en een heerlijke, zalige, lunch maken waar ieder ultra blij van moet worden (boodschappen doe ik gewoon in de Beethoven straat hoorrr!).
    Beetje catering op feessie's en partijen verzorgen, waar men wel van houdt ... en een hoger salaris!
    Hele toestand hoe Isabel me er tussen heeft weten te wringen maarrr het is ons gelukt.
    Ieder die daar gaat werken, blijft, dus ik ga nu een lieve dame die met pensioen gaat vervangen, dat zegt heel erg veel.
    Een hele fijne sfeer in het pand (gevuld met 20 personen) en ze hebben me gisteren uiteindelijk een rode loper gevoel gegeven; heerlijk!
    Blij, blij, blij dus... en fijn dat weer tuis komt, ik ben je nu wel erg aan het missen!

    x

  • 01 December 2010 - 09:10

    Martine:

    Lieve lieve slimme Nicole,
    Zo mooi omschreven allemaal! Iedere keer weet je me weer mee te nemen. Blijf thuis ook gewoon doorschrijven over je avonturen?! Daar doe je volgens mij iedereen een geweldig plezier mee! Ik heb de foto trouwens gevonden; lachen! Mist idd nog een tafeltje bij.
    Is die diarree trouwens besmettelijk? Mijn kleinste rossige girafje spuugt er ook nog bij :-(
    Liefs, M.
    NB. LIEVE MONA GEFELICITEERD, KLINKT GOED DIE BAAN, GAAF! Waar blijft dat weerbericht trouwens?


  • 01 December 2010 - 12:49

    Marjan:

    Wauw wat klinkt dat super heerlijk lekker fantastisch gaaf...allemaal! De boom om een boekje te lezen en het zeilen en snorkelen. Best jaloers want ik was vanmorgen op zoek naar Sint kadootjes in die gure wind dus dat van jou klinkt wel errug lekker...
    XMarjan

  • 01 December 2010 - 17:52

    Willem:

    Hoi lekker ding, wat heerlijk voor je om weer echt te genieten van het leven. Las dat je al weer (te) snel naar deze ondragekijke vrieskou terug komt dus ga ik niet in details maar met het werk is het helemaal top. Helaas niet bij repro maar bij de boekbind winkel. Wel een stuk dichterbij en verassend leuk. Bel me ajb als je weer gesetteld bent hier op de Noordpool. Bedankt en een dikke zoen, Willem.

  • 01 December 2010 - 18:48

    Marianne:

    Hey Rock-Babie in ruste met een boek onder een boom. Goeiemikmak, sapperdeflap wat doe jij dat GOED!!!
    Wel erg veel zin om je weer te zien en huggen en al je belevenissen live aan te horen.
    dikkekusMar

  • 01 December 2010 - 21:49

    Treksint:

    Wilbert, de man zit toch op gmail mag ik hopen anders gaat de hele loterij in de erwtensoep lopen!
    Groet,
    Rukpiet

  • 02 December 2010 - 00:30

    Bianca:

    Klinkt niet verkeerd dat strandleven....
    Je zou er aan kunnen gaan wennen.
    Heb je ook een onderwaterCamera voor de foto's ? Foto van Nemo...Anders een plastiekzakkie om de camera knopen.
    5 December terug, dus op tijd voor de Sint.
    Lanterfant nog maar even lekker en rust tussen de oren !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 57538

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: