Gescheiden - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu Gescheiden - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

Gescheiden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

20 November 2010 | Tanzania, Arusha

Karibu! (welkom)

Vanmorgenvroeg weer in de bus geklommen, een enorme heisa op het busstation, the usual stuff zeg maar. Veel te veel mensen die wat van je willen, goed en niet goed bedoeld dus ik had mijn harnas weer aan een wederom wat boze tanzanianen omdat ik nou eenmaal niet met iedereen wil delen hoe ik heet en waar ik vandaan kom. Met de meiden erbij had ik een exellente smoes bedacht, zodra er eentje kwam vertelde ik ze dat ofwel diaree B ofwel uptown B net was gescheiden en dat we even tijd nodig hadden voor onszelf. Werkte als een trein. De smoes die ik voor mezelf heb, 'it's a secret' werkt minder, ze begrijpen het niet en denken dat ik 'saicret' bedoel en dus heilig en dan heb ik ze helemaal dol.
Busreis duurde maar een uurtje langer dan mijn vlucht hierheen en dus ben ik nu licht garig en enorm hongerig. Durfde niet te eten en alleen minimaal te drinken omdat er geen toilet aan boord was en daarnaast omdat er tijdens de twee spaarzame plasmomenten veel drukte ontstond in de bosjes. Ik ben dus lichtelijk uitgedroogd maar zit nu met een glas verse Mangosap voor mijn neus en een bord pasta is reeds on his way.
Was wel een vette reis, ik ben nu echt in Afrika. Door savanne achtige toestanden gereden, gortdroog, rode aarde/ stenen, hier en daar een hutje gemaakt van wat stokken, rode klei en riet en de kilimanjaro mogen aanschouwen maar dat deed me niet zoveel.
Mijn eten is er! Hoezee, ga nu even mijn lege rijsbuikje vullen. Morgen de hele dag op zoek naar safari's en me proberen geen oor aan te laten naaien, gezeik is dat, ik heb er al twee.

Gegroet!


  • 20 November 2010 - 22:15

    Els:

    Lieve, lieve Kooltje, Wat een ervaringen en wat ben ik blij dat jij niet op je mondje gevallen bent! Zucht! Maar ik volg je met veel plezier, je verhalen zijn elke keer weer te leuk en wat een gezellige babbelbox. Heb je al een baby girafje voor teun en Gijs op het oog? Ze verheugen zich er onwijs op. Voor langnekje gaan ze zelfs buiten amsterdam wonen. Ik heb bij Daf aardpeertjes gegeten, echt wel lekker. Kreeg er 3 mee. Ze hebben gedrieen al giechelend op de 1e rang in de ijskast gelegen. Nu giechelen ze niet meer. Ze smaakten echt lekker. Als je weer terug bent zal ik het voor je maken. Nou mopje het weer is hier echt lekker o.a. droog! Ben regelmatig op de tuin kacheltje stoken en wat rommelen, De kerstversiering vliegt je aan alle kanten om de oren, die arme sint heeft een kerstbal op zijn hoed, die snapt er ook geen bal meer van! dikke dikke knuffel je mams

  • 20 November 2010 - 23:50

    Kaatje:

    Karibu op het vaste land.
    Fijn dat je samen met de B's reist en ervaringen kunt delen.
    Spannend op naar de Big 5.
    Geniet,dikke xxxxx,ook van Jeff.
    Kaxxxxxxxx

  • 21 November 2010 - 10:30

    Esther:

    Lieve mop. Wat weet je het toch weer tot een heerlijk avontuur te maken allemaal. Ik geniet weer helemaal mee. Het gaat me dankzij jou al helemaal kriebelen en zie me over 2 weken al helemaal in soortgelijke hutjes zitten als jij maar dan bij het buurland. Laat me tent maar thuis denk ik :-). Jij bent echt te grappig! Ik ben benieuwd hoe je het eraf gaat brengen met je safari avonturen. Heel veel plezier nog, ik blijf je volgen!

  • 21 November 2010 - 16:27

    Mona:

    Wat een Coole, heppie foto met de rasta Tanzianen... en de foto voor Tine is het bewijs dat het inderdaad echt zwaar de moeite waard daar mee door Tanzania te reizen.
    Zo'n soort tafeltje lijkt me dus ook leuk trouwens.

    Ach lief, ik ben zo blij dat je daar zo blij bent, je bent het stoerste, gekghe zoesje die een zus maar kan bedenken, denkend aan het bye, bye, zwaai, zwaai afscheid op Schiphol, jij helemaal alleen naar Tanzania... en krijg ik via de eerste waarbenjijnu mail en je telefoontje wederom de bevestiging dat het goed is; want je bent zooo blij... heerlijk voor je en heerlijk voor ons, ook zo te kunnen mee genieten.

    Snel weer foto's inladen en een prachtig, sappig vers verhaaltje erbij please!

    Hele dikke kus x

  • 21 November 2010 - 18:57

    Moems:

    Lieve, lieve Kooltje, ik ben zo blij met je smsjes, maar ik ben ondanks het feit, dat ik zie en hoor hoe je geniet, toch wel heel blij als ik je weer kan knuffelen op nederlanse bodem! Voor mij ging weer een nieuwe wereld open toen ik de foto's vandaag voor het eerst uit de computer wist te ontfutselen! Wat een waanzinnig bootje vol mensen en bagage! Ben je daarmee verder gereisd? God zij geloofd is het goed gegaan. De hutjes op het strand zijn te gek! Wat relexed om zo wakker te worden, echt een sprookje. De sprookjesboom zal ook wel een eeuwig durend verhaal hebben, ik begrijp dat je geniet lieverd, denk aan je

  • 22 November 2010 - 07:22

    NamensNicoleopSafari:

    Net Nicole aan de telefoon gehad, die boven op een dikke, vette Jeep zat onderweg op beessies jacht; ze is op Safari!!!
    Klonk superrr heppie de peppie maar zal dussss tot donderdag geen verslaggeving kunnen doen, waar ze gaan kamperen in tenten (uiteraard niet haar eigen tent, die is gewoon voor de leuk mee, net zoals het stoeltje).
    We moeten dus geduld hebben voor haar leuke ervaringen en verhaaltjes, helaas.
    Heerlijk haar stem weer gehoord te hebben.
    Kus voor allemaal van Nicole, een extra dikke voor mama x

  • 22 November 2010 - 08:06

    Rein Van Dijk:

    Nicole,

    Heb de safari's in Kenia en in de Serengeti gehad. De serengeti was een mooie belevenis. Daarnaast ook in Ngorongoro geweest en hebben daar de leeeuwen van erg dichtbij (aai afstand). In Tanzania is de huidige koers goed en krijg ongeveer voor 10 euro 20.000 Tanzaniaanse schillingen. Het beste kun je pinnen krijg je denk ik meer voor je geld. Heeel veeel plezier in Tanzania het is meer dan de moeite waard. Ik hoor wel hoe je het hebt ervaren.

    Groetjes

    Rein

  • 22 November 2010 - 08:12

    Rein Van Dijk:

    Nicole

    Ben met een georganiseerde reis en mijn zakgeld is ongeveer 20.000 shilling per dag inclusief souvenirs. Het eten wordt betaald uit een pot, waar we voor 10 dagen 150.000,- shilling heb gestort. Ik denk dat jij goedkoper uit bent.

    Rein

  • 22 November 2010 - 14:57

    Marianne:

    Liefke,
    Dat je weet dat we hier allemaal vreselijk bezorgd om je zijn. Het ontbreekt je nou eenmaal aan assertiviteit en inventiviteit. (Niet aan rariteit, daarvan is voldoende aangemaakt tijdens de zwangerschap.)Maar mocht je nou behoefte hebben aan tips om hoerige, akelige, superirritante taxichauffeurs en ander opdringerig Afrikaans manvolk van je af te slaan, dan kan je me mailen hoor. Je weet toch; de meest ervaren en Bitchiest Barbie of them all is me! En als ik mijn oude giraffenpakje tegenkom op zolder, stuur ik hem rechtstreeks naar Takkatukkaland. (Als je belooft dat je niet op mijn hoofd poept.)
    DikkekusBitchBarb

  • 22 November 2010 - 21:01

    Wim, Piet En Emma:

    :-D ik heb net even alles gelezen en de foto's gekeken van de afgelopen dagen. Echt iets voor jou om een stoel te kopen terwijl je al een tent en een slaapzak en een matje en een halfgare arm hebt ;-p Slim dat je 'm bij het hotel hebt achtergelaten..al had je 'm kunnen gebruiken om taxichauffeurs van je af te meppen. Hier gaat het nog steeds prima. De katjes zijn blij al vinden ze het wel heul stom dat ze niet naar buiten mogen. Gertjan en ik zijn druk aan het bedenken hoe we zijn huis leukerderder kunnen maken en hebben al bedacht dat we de vloer wit gaan verven net als @ Spaarndammerstraat. Niet zo spannend als een Safari maar toch best een avontuur :-p Laat het maar snel donderdag worden zodat we weten hoeveel wilde dieren je hebt geaaid. XxXx !

  • 23 November 2010 - 18:35

    Wilbert:

    Eet smakelijk lieverd

  • 24 November 2010 - 17:41

    Moems:

    Wat zal ik blij en gerust zijn, als ik weer wat van je hoor, wat duurt het lang voordat het donderdag is! dikke dikke kus

  • 24 November 2010 - 18:31

    Daphne:

    Je hebt toch wel aan je giraffen-vangnetje gedacht, he? Ze schijnen gek op kappertjes te zijn, hopelijk heb je een potje mee om ze te lokken. En een gummieknuppel om hongerige leeuwen van je af te slaan.. Passen de olifanten op de foto? Zijn luipaarden lui? En buffelen buffels?
    Lof joe! x Daphne

  • 24 November 2010 - 20:52

    Mona:

    Nog een leuk tafeltje tegengekomen in de wildernis?

  • 25 November 2010 - 16:41

    Juultje:

    Lieve lieve Nicole, Net je complete reisverslag gelezen, wat een heerlijke avonturen. Ik moes erg lachen over de stoel. Wou je een paar dagen geleden nog vragen of je een mooie grote doek voor me mee kon nemen uit Afrika voor op de bank, maar dat wordt te veel gesjouw dus laat maar ik ga hier wel naar de markt. Wat een gedoe met die mensen die geld uit je zak willen kloppen of dat soort gezeur, dat is wel een beetje lastig. Heb je een mooie safari gehad? Hier begint het nu te vriezen brrr. Nog heel veel plezier nog. We love you! Kus van Juul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 57619

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: