Tuttebellen met Diaree B - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu Tuttebellen met Diaree B - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

Tuttebellen met Diaree B

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 November 2010 | Tanzania, Moshi

Zoooooooo, pfffff, na mijn verslag over de safari (die ik in een soort van waas heb geschreven) heb ik slechts 13 uur geslapen. Ik kan me niet heugen dat ik zoveel geslapen heb. Direct vette stress want ik had die avond ervoor met Diaree Barbie afgesproken, ze wilde een weekendje met me op pad (ze doet nu vrijwilligerswerk in Arusha), vond ik een goed plan. Ik dus als een gek mijn tas weer ingepakt en hopsakeetje, daar ging ik weer!
Was erg leuk haar weer te zien, ze had een plannetje om
naar een stadje niet zo ver van Arusha te gaan en dus sprongen we met zn tweeen de bus in. De bus was te grappig, we belandde naast een soort van soldaat en schuin voor ons ook eentje en daarnaast..... een man in een oranje pak met vage teksten en.... handboeien! Zaten we gewoon met een vette crimineel in de bus die van gevangenis naar gevangenis ging! Diaree B dacht meteen dat de computer op zijn schoot een bom was en ik daarom ook maar we wilde hem wel graag op de foto voordat we de lucht in zouden vliegen met zn allen. We hebben behoorlijk wat achterlijke fratsen uitgehaald maar we hebben hem.... niet we overigens want ik heb de memory-card van mijn camera in arusha laten liggen. Hij is reeds gevonden en wellicht komt hij morgen met wat mensen die ik op safari heb ontmoet (andere auto) deze kant op.
Diaree B en ik hebben een heerlijk hotel gevonden en voelen ons hier een stuk beter, Arusha staat bekend om de berovingen en het is schering en inslag daar. Vanaf vijf uur kan je zoiezo de straat niet meer op, niet echt relaxed. We hebben besloten om een heel weekend helemaal niks te doen, lekker scharrelen in de straatjes, cappucinootjes drinken en ik heb mezelf vandaag een afrikaanse jurk laten aanmeten. Morgen is ie klaar. Wie geeft er een afrikaans feesje binnenkort? Ik dan maar?
Vet leuk ook dat de Groote Braak me heeft gevonden, Welkom Mirjam, Bianca en Martin! Welkom Jolande! Welkom Juul! (doek wordt echt lastig maar ik ga in Dar es Salaam kijken hoeveel mijn tas weegt en prop hem erbij als dat nog kan oke?)
Niks spannends dus, gewoon lekker tuttebellen aan de voet van de kilimanjaro. Maandag ga ik naar het strand, verder uitrusten, ik heb het maar zwaar.
Inmiddels veel zin om naar huis te gaan, Piet en Wim te zien en te knuffelen (ben zo blij met Emma en Josephine!), iedereen te zien, mijn huisje warm te stoken en mijn rondjes te lopen (haha) en serieus om weer te gaan werken! Ik ben zo benieuwd hoe het gaat met de bikkels, of ze nog zwemmen enzo.
Nou lieve lezers, ik moet nodig een ijsje gaan eten.
Lalasalamaa alvast voor straks! (welterusten)


  • 27 November 2010 - 14:57

    Mona:

    Zelfs in Afrika weet je de gevonden voorwerpen weer terug te krijgen; geweldig... ben zooo benieuwd naar die foto van de boef.
    Dus vanaf vijf uur zijn jullie op jullie kamer, fijn dat je dit samen met Diarree Barbie doet.
    Kan je niet nog een paar jurkies laten aanmeten, iedereen komt toch?
    Vet koud hier... geniet lekker van de prachtige, warme Afrikaanse zon lief x


  • 27 November 2010 - 22:31

    Martine:

    Ben het volledig met Mona eens, minimaal 6 Afrikaanse BarbieJurkjes dus! Verder ben ik onwijs jaloers op het tuttenbellen met DiarreeBarbie, ik wil ook! Wat een avonturen! Heb de laatste verslagen in één ruk gelezen. Mis alleen foto met stoel, rugzak en ..., heb ook gemist waar stoel is gebleven, maar daar heb ik misschien overheen gelezen. Geniet nog lekker! Laat bij je jurk een Afrikaanse dikke sjaal aanmeten, want het is KOUD!!!! Plus Muts!
    X,
    M.
    NB. Hier Sinterklaasjournaalstress; er is een babypiet gesignaleerd en als die door Sinterklaas wordt ontdekt dan moet Sinterklaas direct terug naar Spanje!

  • 28 November 2010 - 12:20

    Monique:

    Wat een mooie safari heb je gedaan zeg! Beetje jaloers ben ik wel. Ben blij dat het toch nog gelukt is. Afrika zonder safari dat kan bijna niet he...

    Ik begin je nu toch wel een beetje te missen hoor, tijd dat je weer terug komt. Is toch minder gezellig zonder jou. Afgelopen vrijdag helaas niet kunnen zwemmen vanwege personeelstekort. Ben maar gaan crea-bea-en met een paar bikkeltjes en dat was wel weer erg grappig. Prachtige dingen hebben ze gemaakt.

    Geniet nog even van je welverdiende rust en tot snel!

    Liefs,

    Monique

  • 28 November 2010 - 12:45

    Buuf Bianca:

    Je gaat me toch niet vertellen dat je heimwee hebt hè....
    Blijf nog maar lekker even daar want het is hier Bere-koud aan het worden.
    Met een crimineel in een busje, spannend. Maar wel prettig dat er van die (zwaar bewapende?) soldaten bij zaten.
    Ben benieuwd naar de jurk, dat het maar mooi weer mag worden volgend jaar zomer. Show...
    Waar gebeurt....Gisteren Kerstversiering aangestoken in mijn hut , denken ze meteen dat er daar illegaal geslapen wordt :D ;-)
    Echt waar..... je gelooft het niet. Nard zijn bed uit etc...

    Hé Nicole , neem maar een lekkere Capucino en geniet er van.
    Hoop dat je snel je memorycard weer hebt want we willen wel foto's zien !
    Groetjes , Bianca

  • 28 November 2010 - 18:21

    Kaatje:

    Hoi lief,
    Wat een verhalen,het zit wel in de familie hoor!Geweldig,je moems en je zus kunnen er ook wat van,super leuk om te lezen. Wat goed dat je toch met safari bent gegaan en je hebt ze allemaal gezien,geweldig. Een heel gevarieerde reis met weer zoveel avonturen,dat wordt smullen van al je verhalen bij het traditionele vriendinnenkerstdiner.
    Het lijkt hier inderdaad al winter,witte laagjes ijs en deze week waarschijnlijk al -7.
    Afgelopen vrijdagavond bij Remy baseculturefeest. Hij had mij gevraagd of ik hapjes wilde verkopen. Ik had een Late Night Bite tafel gemaakt met verschillende tortilla wraps en zoetigheden. Het was heel gezellig samen met Ron en Moon,we lagen pas om 06.30 in bed. Vandaag heerlijk bij de kachel,de 11 stedentocht komt eraan!
    Leuk al je foto's en die filmpjes,wauw die giraffen in optocht aan de horizon.
    Geniet lekker van het strand morgen en ik verheug me nu al op het Afrikaanse feestje.
    Lalasalamaa voor later.
    Veel liefs,xxxxxxxx

  • 28 November 2010 - 22:22

    Mona:

    Morgen de eerste schaatswedstrijd op natuurijs zegt onze Piet, de weerman.
    De KNMI voorspelt in de loop van volgende week strenge vorst!!!
    Het kwik kan in de nachten dalen tot onder de -10 graden Celsius!!!

    Nog een weekje genieten van de Afrikaanse zon en alle pracht er om heen lief... maar ook heerlijk dat je weer terugkomt.

    Kuzzz x

  • 29 November 2010 - 05:45

    Marjan:

    Leuke naam voor de nieuwe Barbie heb je uitgekozen!!! Ben echt niet jaloers...

  • 29 November 2010 - 10:28

    Marianne:

    You rock dear!

  • 29 November 2010 - 13:59

    Moems:

    Ooooh kool, wat is het hier koud. Ik hoorde klengklang op straat.., zie ik mijn steen koude oor voor mij op de grond liggen. Alleen een barstje, maar alsie gaat ontdooien zet ik hem er wel weer aan, smelt weer vast, zie je er geen barst meer van. Ik droom nooit over warme streken, maarre, er komen nu toch wel visioenen van stranden met mooie zonsondergangen, terwijl ik mij weer in dikke majo's enz worstel. Voor ik mijn bed weer in kan, heb ik een berg met kledingstukken waar ik makkelijk mee in de ij hallen kan gaan staan. dikke, dikke kus lieverd

  • 29 November 2010 - 16:45

    Mona's Weerbericht;:


    Amsterdam is prachtig wit!!!


  • 29 November 2010 - 17:57

    Yolande Elzinga:

    Lieve Nicole,
    Wat een spannende en hele mooie verhalen maar ik zal blij zijn als je weer heelhuids thuis bent. Net als vorige keer toen je terug kwam uit India krijg je daluk weer te maken met een pak sneeuw. Je huisje zal eruit zien als een kerstkaart. Lekker je kacheltje stoken kaarsjes aan en relaxen. Piet en Wim staan waarschijnlijk ook al voor het raam naar je uit te kijken. Lieverd pas nog goed op jezelf en een fijne reis terug. Je hebt een dubbele koffie verkeerd verdient met in ieder geval een biscuitje??!? erbij. Dikke kus van Yolande xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 November 2010 - 06:50

    Mona's Weerbericht 2:

    Meer ijzige kou in aantocht!!!

    Amsterdam -
    We krijgen te maken met een ijzige noordoostelijke wind (kracht 6), die de gevoelstemperatuur vananaf woensdag doet dalen tot min 14 graden.
    Het ijskoude winterweer zal zeker nog tot het weekend aanhouden.
    Piet Paulusma voorspelt dat de gevoelstemperatuur woensdag en donderdag zelfs rond de -20 graden zal liggen.

    We nemen zondag lekkere, warme inpak kleertjes voor je mee!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 57618

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: