Magic posion - Reisverslag uit New Delhi, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu Magic posion - Reisverslag uit New Delhi, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

Magic posion

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 November 2009 | India, New Delhi

Zo, weer een ontsnapping verder, dit keer met een hele club. We mogen nl zwemmen in het meer (waar ook krokodillen in zwemmen...) en dus zijn we met z'n allen, met flippers, duikbrillen en opgeblazen dolfijnen onder onze armen naar de exitticketmevrouw gegaan. Nu zitten we dus allemaal met die rommel om ons heen achter het internet in het dorpje. Na de ashram is er geen gevangenis die me nog binnen kan houden.

Ik ben eergisteren maar eens naar de ayovedische arts gegaan, ik heb nl last van hongeraanvallen die niet te temmen zijn, logisch na stoppen met roken en de twee vegamaaltijden hier zijn meer voorafjes in de cultuur van onze familie maar toch, ik wil niet van de ene in de andere verslaving rollen.
Ik kreeg een magisch drankje mee in een flesje, 3 tot 5 keer per dag een slokje als het hongermonster begint en...... het drankje werkt!!! (het is overigens ook vet smerig, zum kotzen)! Voor het eerst val ik het eten niet aan in de ashram (naar binnen gieten zonder kauwen en om meer rauwe bieten en wortels vragen) voor het eerst kan ik kauwen en proeven! Alle meiden in de tietenbunker zit nu dus achter mijn 'magical posion' aan, in de nacht sluipen ze rond mijn bed en overdag doen ze verdacht snoezig en bieden ze aan om mijn 'Kharma-Yoga' klusjes te doen (w.c.'s en douches schrobben van de tietenbunker). De ayovedische cursusmeiden wisten me te vertellen dat dit drankje er ook voor zorgt dat ik nog mooier wordt dan ik al ben! en jonger! Het moet allemaal niet gekker worden. Jo wilde het ook en ging dus ook naar de dokter maar die kreeg het niet, ze heeft een poedertje voor haar huid gekregen en baalt. Hoe lief en grappig ik haar ook vind, ik heb mezelf aardig wat ouder gerookt en heb dit drankje dus tot de laatste drup nodig. Ik zit er zelfs over te denken om tegen de dokter te gaan zeggen dat ik het flesje per ongeluk om heb laten vallen... Mijn verblijf hier in mijn zuivere ashram hangt van leugens aan elkaar.

Maar de yoga, gaat goed!!!!! Ik kan al op mijn hoofd staan en mijn rechter been in mijn nek leggen! Niet dat het daar om draait maar is wel lekker plastisch en daar hou ik zo van!
Ik heb het echt best zwaar gehad de eerste week, die nu gelukkig voorbij is. Zo zuiver heb ik nog nooit geleeft maar de ashram en de mensen hier, het regime, alles helpt mee om steeds lekkerder in je vel te komen te zitten. Ik voel me super krachtig, schrob zingend de w.c's en zit om zes uur in de ochtend swingend te chanten nadat we een half uur hebben gemediteerd. En de mensen hier zijn zo grappig, ik zit gelukkig in een hele leuke bunker met rebelse meiden/ vrouwen, had ook anders gekund... in de bunker naast ons is er al een oorlog uitgebroken, wij zijn nu opvangkamp voor twee verstoten dames aldaar(die binnenkwamen toen wij onze eigen Chakira-Kharma-yoga dans aan het doen waren met dweilen en bezems...). Des te meer zielen, des te meer vreugd.


Het gebed.... oh jemig, ik had besloten het niet te doen en dus toen in de avond mijn naam werd genoemd, (of ik even wilde opstaan in de menigte) en of ik nog wist dat ik die morgen erop mijn Nederlandse gebed zou doen, heb ik mijn Swami en de hele Ashram uitgelegd dat mijn hart er niet helemaal achter staat en dat ik ook geen circusaapje wil spelen dus dat ik me terugtrek uit deze benarde ananas-situatie. Daarna mijn lieftallige yoga glimlach laten zien. Of er nog andere Nederlanders waren die het wilde doen...stilte.... We zijn gewoon te eigengereid (en er zijn er maar drie, Nederlanders, geloof ik). De andere landen stonden te springen en dus kwam vanmorgen Israel met een enorme club het toneel op, prachtig! Ik trek alle gebeden in het indiaas (en andere talen) en bid als hardst mee maar voor mij zijn het allemaal gewoon hele mooie liedjes zonder betekenis en toch geven ze me, als we met z'n allen zingen, een geweldig goed, blij en wakker gevoel.


Ik verheug me zo op mijn houtvuurtje in mijn tuinhuisje met Wim en Piet om me heen!

En op Yoga en mediteren, het huisje is er voor gemaakt!

Nou mopjes, we moeten onze haren nat gaan maken en met de snorkels en flippers weer terug naar de Ashram. Onderbroekenlol voor tien, heerlijk.


Namaste!







  • 23 November 2009 - 09:49

    Marrie Te A.:

    Hier is het Sinterklaas,
    van het lachen knapt mijn blaas,
    Nu moet ik achter de pc vandaan
    omdat hier hele rijen staan
    Lang leve het single- bestaan....
    A Happy MUM

  • 23 November 2009 - 14:21

    Dion:

    Hoi Lieverd, heb gewacht met een reactie(muurtje he!) maar kon na het lezen van je reisverslagen het niet laten iets van me te laten horen....Ben enorm blij en ook trots dat je dit doet. En nog blijer te lezen dat je het zo enorm naar je zin hebt,you is een ander mens(was al heeeeel mooi)aan het worden. Bla Bla Bla......nou heel veel liefs en een dikke knuffel!!! Je grootste fan...............

  • 23 November 2009 - 15:34

    Marjan:

    Je bent ook echt té grappig. Ik heb net je weekje ff bijgelezen en geniet van je verhalen. Zit ik hier in de regen en storm..

  • 24 November 2009 - 10:16

    Jessica:

    WHAAAAAAAA

    Wat gaaf!! Ik ben jaloers...

  • 24 November 2009 - 21:43

    Daphne:

    Cadeau suggestie voor je kleine zusje die bijna jarig is...:een dozijn literflessen van die ayurvedische magic posion?

    Zal ik vast bietenzaad bij de Bolster voor je bestellen? Doet het vast te gek in je tuin! Staat er trouwens prima bij, je tuin, ben er v/h weekend ff wezen kijken.

    Namaste, dear sista!
    Lieve, natte zoen van moi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

van India naar Terschelling

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

Charlies Angels

15 December 2009

allemaal! Hierperdepiep voor mijn lieve zoesje!!!

14 December 2009

memory-stick

10 December 2009

orkaan en bang lassies

08 December 2009

Dolfijntje II
Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 57534

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: