disco riksha - Reisverslag uit Hampi, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu disco riksha - Reisverslag uit Hampi, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

disco riksha

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

04 November 2009 | India, Hampi

Heb weer genoten van de emailtjes en blog stukjes van mijn trouwe fanclub, het is en blijft byzonder heerlijk dat ik deze reis met jullie samen deel en dat we er allemaal zo van genieten. I love it.
Gisteravond afscheid genomen van twee beste reisvrienden: de zeer charmante en charismatisch lieve Jorg en verry sexy, gorgeous en lovely Ray (waar ik nog twee hele fijne logeerpartijtjes in mijn kamer mee heb gehad) . Ons schoolreisje met de hele klas is dus wat uitgedund en aangezien wij vandaag vertrekken, is het ook een beetje het einde van deze slopende, zalige en heerlijke losbandige dagen in partyplace Hampi.
We hebben nog wel even een riksha tour gedaan naar twee tempels, in een disco riksha. Met z'n vieren gepropt , ik half over het stuur naast de driver voorin en jakkeren maar. Memories.....
Het was mooi, de eerste tempelplek maar de tweede was zo indrukwekkend, die sloeg recht mijn hart in. Op blote voeten over de mooie en warme stenen tussen en in al die prachtige tempels gelopen. Geroerd, door pracht en praal en de rust die daar hing. En direct was ik dichtbij papa, die hier in India wel vaker heel dicht bij me is, op een fijne en roerende manier. Het is nu twee jaar geleden en ik kan me geen betere plek wensen, het is fijn om zo dicht bij hem te kunnen zijn.
Ik heb daar even de tijd kunnen nemen, ik mis hem maar het is goed zo. Ik neem hem lekker met me mee, hij vind het te gek dat ik hier ben en geniet met mij en jullie mee.

En nu voel ik me een beetje vakantieverdrietig, Hampi loopt aan zijn einde. Vanvavond met z'n vieren naar Bangladore, daar een dagje vertoeven (en een vette camera kopen) om de volgende nacht naar Cochin te treinreizen. Fijn met z'n vieren, kan ik ook eens een rondje lopen en poepen en met mijn benen uit de trein hangen zonder mijn rugzak (olifantenformaat) mee te hoeven leuren (kutding).
De enige angst die ik hier heb is dat ik iedere dag dat ik in India ben, meer verliefd wordt op dit land. Ik wil blijven...

Maar goed, het hier en nu, ik geniet en voel me blessed dat ik hier uberhaupt mag zijn en beleven.

Ik heb gisteren de autobiografie van Ghandi gekocht, de twee bijbels van India en een boekje over Ganesha, de olifantengod en ook maar een boekje over de reincarnatie van alle goden want ik wil er meer over weten en ik kom er niet helemaal uit. De mensen hier zijn zo blij, lief en relaxed met zichzelf, elkaar, alles wat leeft, het land; misschien dat ik er wat van kan mee nemen naar huis dus ik ga me wat meer verdiepen in hun cultuur.

Ik heb zo ontzettend veel meer te schrijven, maar ga nu eerst maar eens mijn beloofde camera pakken om wat van mijn fotootjes te laten zien.

Namaste lieve lieve heerlijke vriendjes, vriendinnetjes en mijn uitermate geliefde familie.



















  • 04 November 2009 - 06:42

    Mona:

    Ochh Nicole, wat leuk je op de foto's te zien, wat zie je er blij (terecht!) uit; heerlijk.
    Papa was hier ook trouwens!
    Weer onverwachts oneindig hartverscheurend verdriet gehad maar het is ook wel weer goed, morgen gaan zijn letters/initialen boven zijn nieuwe yin yan tussen de kids in, die als top boven Shiva zal zweven.
    Ik hoop dat het morgen de laatste 5 uurtjes pijn lijden op de tattoo tafel zal zijn.
    Straks weer werken, daarna de boek uitreiking van Cor zijn nieuwe boek waar ik met Karin heen ga.
    Dag lieffe, gekge zoesje vannemije xxx

  • 04 November 2009 - 14:36

    Marjan:

    Zoe grappig! De filmpjes, zo vreemd dat jij hélemaal in India zit en ik je filmpje zie, thuis...
    Wat super weer allemaal wat je hebt meegemaakt met de olifant en gezellige mensen en dan weer je eigen weg gaan. Zalig.
    XMarjan

  • 04 November 2009 - 17:29

    Marrie V/h Maxima:

    Té leuk om je te zien stralen op de foto's en horen gieren/giechelen op de video's!
    Ik heb palmbomen en rijkeluistoestanden en puberale pret met Mavis weer ingewisseld voor 5 graden Celcius en piesregen, maar vooral mijn lievelingen weer om me heen. Ook mijn werk vandaag was weer té leuk.
    Voor jou allemaal nog heel ver van je bed. Jij bent in India lekker bij jezelf. En hoe! Bijzonder Nicole! Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Dikkekus Marrie te A.

  • 04 November 2009 - 20:18

    Kaatje:

    O lief,Nu is het helemaal echt zo met die filmpjes erbij,zo grappig die paddestoel!
    Fijn dat je zo de aanwezigheid van Peter voelt lief,niet voor niets dat je nu pas de tempels gaat bekijken.
    Afgelopen zondag waren we op het kerkhof in Oostzaan waar Tine,mijn vriendin,ligt. Ook al weer twee jaar geleden. Het was allerheiligen dus lichtjesavond,heel bijzonder.Maandag was Peter zeker in onze gedachten en de lichtjes zondag waren ook voor hem.
    Veel liefs en een dikke kusxxxxx

  • 04 November 2009 - 21:24

    Daphne:

    Hai lieve Kola

    Ah! Wat een genot om daar te zijn als ik dat allemaal zo lees! Ik ben errug blij dat je er zo van genieten kan! Ik heb echt ff verbaasd gekeken naar die foto van dat bootje dat in het water lag!!! Dat jullie daar in "gevaren" hebben zeg!!? En dat gegiechel van jou op dat filmpje is ook echt zo grappig!
    Goeie reis naar Cochin, laat je benen lekker uit het raam wapperen terwijl je een mooie trotse drol op het spoor draait!
    Dikke kuz van je zus(-je, maar dan rijmt het niet meer)X

  • 05 November 2009 - 10:23

    Mona:

    Het Buldervolkje is in het bezit van een 23KM bank, die 1 miljoen kilo weegt... kan je daar naar de komende 46 dagen eens proberen iets bij voor te stellen!
    Nu Laksmi (ipv Shiva!) laten afmaken.

    Kuzzz

  • 05 November 2009 - 16:20

    Moems:

    Ben net door de stromende regen via de kinkermarkt en alb.cuyp naar Wil gelopen, ze is elke dag bij haar ouders en het gaat een ietsje beter. Mijn katers hebben weer hun rust en vrede in huis terug gevonden. Geen drollen, geen rivieren meer in de keuken en op het matje. De herfst is met veel regen begonnen en de bladeren zijn grotendeels van de bomen op de grond beland. Dus wij maken het binnen weer gezellig met kaarsen, wierook en verwarming. Het klinkt allemaal nogal saai, vooral als ik jou mailtjes lees. Wil belde om mij het verhaaltje van fantje voor te lezen. Elke keer schoot ze in de lach en ik maar ongeduldig wachten, om daarna ook in lachen uit te barsten. Hilarisch echt! Wil zij al dat je er stralend uitziet op de foto's en ze heeft gelijk, zo fijn om te zien. Nou lief mopje ik geef je een heeele dikke knuffel en blijf je zo goed mogelijk volgen, je moems

  • 05 November 2009 - 21:00

    Miry:

    wat geweldig dat je de zeldzame Indische landschildpad hebt kunnen filmen, werd er helemaal melig van, even nodig....
    laf al your stories....en you!!!
    ps if you have time, lees je hotmail ook even. no special returns needed, dikke kus, Moi*

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Hampi

van India naar Terschelling

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

Charlies Angels

15 December 2009

allemaal! Hierperdepiep voor mijn lieve zoesje!!!

14 December 2009

memory-stick

10 December 2009

orkaan en bang lassies

08 December 2009

Dolfijntje II
Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 57655

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: