Amazing India - Reisverslag uit New Delhi, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu Amazing India - Reisverslag uit New Delhi, India van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

Amazing India

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 November 2009 | India, New Delhi

Zooooooo, weer een heerlijke nacht verder. Ik ben er weer in de zin van uitgerust en ik voel me ook weer stralend. Ik voel me weer India.
Gisteren even een dagje voor mezelf gedaan, lopen en kijken.... van het ene avontuur in het andere.
Ik heb natuurlijk direct allerlei zeer onhandige dingen gekocht, vijf grote pollepel achtige dingen en een vet jordanees/indiaas tweede hands bedlampje... laatste is echt geweldig maar heeft wel de hand van Marianne nodig om het kapje te verjordanezen.
Ik heb heerlijk geslenterd, bij de chineze vissersnetten geweest en ik mocht helpen de buit binnen te halen. Lekker a la sailing aan mooie dikke touwen staan trekken, de buit was knudde en dus gaf ik geen geluk en dus ging ik maar weer verder.
Mannetjes gevonden die met de hand een houten boot aan het repareren zijn, alsof het niets is. Door tuinhuis en dan weer dit te zien, realiseer ik me nog meer dat we echt makkelijk zonder electra kunnen. En het gaat net zo snel met de handboor (enzo) (hoef je niet naar je ieniemienie boortje te zoeken en te plaatsen, breekt ook niet, geen verlengsnoer zoeken en plaatsen).
Daarna in een leuk plekje aan zee uitgenodigd voor een moslim bruiloft, duurt twee dagen en ik kreeg er een gratis date bij (Nazir....? )geweldig! Aangezien hun toko er niet uitziet heb ik aangeboden om die te pimpen, ik heb gisteren dus met hartelust zitten tekenen en ideeen opgeschreven, ze zijn laaiend enthousiast en weten als het goed is vandaag het budget dat ze kunnen besteden aan materialen. Kan ik dus lekker met hun shoppen (nog betere prijzen) en de boel opleuken. Zie het helemmaal zitten, even wat nuttigs doen, even lekker stylen. Kan het niet laten.
Daarna nog wat gewinkeld, rozenolie gekocht en echt, ik ruik nu naar rozen, past veel beter bij me hier. Mijn Addict had ik al thuisgelaten, die past vast weer beter thuis (ik wil niet!).
Daarna door de achterwijken van Cochin gewandeld omdat ik de weg kwijt was. Ze zagen me daar vast aan voor een belangrijke fotografe (met mijn flutcamera, mijn mooie is er niet van gekomen helaas) en sleepte me in hun huisje, begonnen haastig kinderen om te kleden en op te maken, poederde iedereen bleek en rende nerveus in de rondte om haren recht te kammen en zichzelf nog even in een leuk pakje te hijsen. Vervolgens werden de kinderen door moeder en oma in poses geduwd en weer en weer en vervolgens werden ze weer omgekleed om weer opnieuw te beginnen. Natuurlijk ook familiefoto's gemaakt, heel bijzonder allemaal Ik lag van binnen in een deuk, van buiten zag je alleen mijn vriendelijke en profesionele gezicht, ik stuur ze de foto's na, dit is belangrijk, dat is zeker.
Drie straten verderop hetzelfde, weer werd ik een huisje ingesleept en weer was het een nerveus feest, het gierend bekijken van hun foto's en hupsakeetje weer een nieuwe pose, ook deze familie stuur ik de foto's nog toe.
Na deze doldwaze fotoshoots liep ik genietend en nog meer de weg kwijtrakend gewoon een eind weg, het was weer tijd voor appels en toen...my wallet.... gone!
Direct in het moment gaan zitten, is balen allemaal maar het komt vast wel weer goed, er zijn echt veel ergere dingen in deze wereld. En terwijl ik zo tegen mezelf aan het praten was, kwam er een man op een brommer. " You lost card????"

Amazing India......

Ik dus achterop bij dat mannetje, hupsakeetje, naar de rozenolie winkel alwaar mijn hele zwikkie lag, geld, kaart, alles. Ik moets wel eerst zaken doen met de eigenaar, vandaar de pollepels... die wilde ik wel en natuurlijk heb ik deze fantastische mensen ook een vindersloon gegeven.

In de avond naar een klassiek concert geweest, met trommels en een hele gekke gitaar met een grote wrat eronder. Ben ik weer even dichtbij papa, morgen is zijn laatste happening twee jaar geleden. Deze dagen zullen altijd speciaal zijn en blijven. De trommels waren..... onbeschrijvelijk te gek... dat dat kan, zo vet...

En toen maar weer naar huis, alwaar mijn allerbeste reisvrienden Ellen en Dunkan ook waren. Dunkan doet het weer, fijn. Morgen gaan we samen fietsen, overmorgen de backwaters. Moet ook nog stylen, druk druk druk hier.

Ik ga nu lekker ontbijten, namaste mijn lieve vrienden.

  • 07 November 2009 - 08:25

    Mona:

    Lang leve de pollepel meneer... uit naam van papa.
    En wat zal Marrie verrukt zijn je vette lamp te mogen pimpen, wel er voor zorgen dat deze in NL terecht komt hoor... je portemonnee is nu beslist minder belangrijk, wat een Coole lamp.
    Achhh arme vissers, zo hard werken samen... voor niet eens 1 maaltijd, wat een armoe (ik duikel zo effe naar beneden, in pyjama, om de bunusaanbieding bij Appie van 2 lekkere broden voor het bedrag van 1 nachtje bamboehut te gaan halen - om het contrast nog even iets te versterken -)
    Wat leuk dat je gaat helpen op de bruiloft, dat beloofd een spectacel te worden, kijk nu al uit naar het verhaal met... de foto's (ultra geweldig!), dat maakt het zo compleet; jou daar zo heppie de peppie te zien en al je belevenissen dagelijks te kunnen volgen.
    Ik ben afgelopen woensdag nog bij Cor's zijn laatste boekpresentatie geweest, waar een aantal vette foto's van papa op negen enorme grote schermen sierden in een prachtige grote zaal, ook tijdens de uitreiking van het boek, by JC... onze eigen Cohen.
    Ik heb genoten... was rete trots... op papa, Cor en de aanpak van een historische presentatie, jammer dat je deze niet kunt zien, hij blijft maar tot het einde van de maand.
    Bijzondere was dat de dame van de eigenaars van het pakhuis de Zwijger mij aanhield en vroeg of ik Simone was, die van Nicole en Daphne... en of we nog in Hoptille woonden???
    Dusss is heb me vergaapt aan de herinneringen van Hester, een mooie, klassieke lichtrode dame, waar je dus in ieder geval de groetjes van krijgt; Hester is her name, do you remember?
    Vandaag, 2 jaar geleden was papa zijn afscheidsfeessie naast zijn prachtige kist... een dag die je niet hoeft op te schrijven, weer zijn het de grote, dikke, warme tranen die onverwachts mijn ogen uit rollen.
    Ik duik de museumnacht vanavond in... ook gezellig (in de regen en windstoten!).
    Dag lieffe, lieffe gekge zoesje vanne mije.
    Ik houwe vannejouwe.

    Koesje xxx

  • 07 November 2009 - 09:07

    Kaatje:

    Het is jouw lamp,super!

    Je krijgt wat je geeft lief zoveel lieve mensen met goede bedoelingen maken het reizen nog waardevoller. Kan zo begrijpen dat het reizen, en vooral in India, je ultra gelukkig maakt.
    Die mensen krijgen een gweldige toko met jou als styliste,wat heerlijk dat je daar ook aan de slag kunt met je kreativiteit.
    Backwaters zijn mooi,heerlijk op het dek liggen van een boot en al het moois om je heen bewonderen.
    Veel fiets en vaar plezier.
    Dikke kusxxxxxxx

  • 07 November 2009 - 13:38

    Sangrila:

    Hai,
    Sangrila Bar Restaurant wenst je een prettig verblijf in India.
    Bezoek ook Goa"de Bounty Paradise"

    Sangrila Bar Restaurant in Batim,Goa Velha,Goa.

  • 08 November 2009 - 07:58

    Daphne:

    Hm..Sangrila heeft met zijn Goa advies duidelijk jouw weblog niet bijgehouden..

    Geweldig dat je het huwelijksfeest gaat pimpen!! Ik ben ook heeeeeel erg benieuwd naar de verhalen en foto's!! Ik ben benieuwd wat de reacties daar zullen zijn!! Wat zal dat een feest worden!

    De foto's zijn super! Fantastisch die kleine kinderen, met hun oogpotlood en getekende wenkbrouwen! Mooie vrouw ook. En wat zie jij er goed uit, man! Je straalt helemaal en je kleding staat je ook erg goed! Succes en veel plezier met alle inkopen en voorbereidingen voor het grote feest!
    Love youuuuuuuuu!
    x

  • 08 November 2009 - 09:26

    Esther De Klerk:

    Dag lieve lieve Nicole,

    Er is er ook maar 1 die de avonturen beleeft zoals jij die beleeft! Vissers helpen met het binnenhalen van de vangst (inderdaad pittige oogst:-)), prachtige portretten maken van de plaatselijke bevolking en tot op de koop toe nog het restylen van iemands bruiloft! Chapeau! Ik lees je avonturen dan ook met zoveel plezier! Ik heb er laatst zelfs over gedroomd! Ik was bij je en je stond op een snoezig campingetje (dat is waarschijnlijk nou eenmaal mijn associatie met mijn vakantie met jouw) en het zag er allemaal zo fijn uit. Natuurlijk was ik wel mijn paspoort kwijt en zo dus werd het weer een heel realistisch verhaal.
    Nou lieverd, blijf ons verrassen met al je avonturen. Geniet ervan.
    Esther

  • 08 November 2009 - 09:29

    Esther De Klerk:

    En dan nog even iets minder vakantie achtigs (ik zit nou eenmaal in een minder vakantie achtige maar meer praktische fase van het verhuizen en zo): wil jij die boeken/televisie kast nog hebben? Marcel wil um namelijk niet verhuizen en dan weer doorverhuizen (anders had ik je er natuurlijk niet mee lastig gevallen). Zo ja, dan kan ik eea met Simone regelen (die had het al over het tuinhuis ed).

  • 08 November 2009 - 11:42

    Marianne:

    Oooooooooooooooh Nicole!
    Wat overweldigend bijzonder. Je verhalen, de foto's (het lampje!) de mensen, de kleuren, toko-styling in India.
    Inderdaad wat je zegt, amazing. Wat fijn dat je onze zo met je mee neemt op jouw reis. Dikkekus Mar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

van India naar Terschelling

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

Charlies Angels

15 December 2009

allemaal! Hierperdepiep voor mijn lieve zoesje!!!

14 December 2009

memory-stick

10 December 2009

orkaan en bang lassies

08 December 2009

Dolfijntje II
Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 57650

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: