Obama - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu Obama - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

Obama

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

13 November 2010 | Tanzania, Dodoma

Waar moet ik in hemelsnaam beginnen?????
Met mijn reisje naar Zanzibar! Ik dacht weer eens in een lekke visserboot de oceaan over te moeten, werd ik me daar toch verrast door een vette enorme super race-dinges van enorm formaat. Helemaal te gek, ik heb heerlijk op het voordek tussen de zanzibaranen liggen genieten terwijl er een moslim a la titanic zijn liederen uit de koran naar de zee toe zong. Goeie shit. Daarna met twee andere rugzakkers (en laslo, de fin) naar een hotelletje gegaan in Stone town, het was te donker om naar iets stranderigs op zoek te gaan. De mannen bij elkaar op een kamer, de dames ook en met zn vieren de stad in, lekker gegeten. De ontspanning in Tanzania is echt begonnen, ik voel me heerlijk tussen al die mooie afrikanen en het is gezellig, ze zijn zo lief allemaal. Vanmorgen wilde laslo absoluut weg naar mijn uitgekozen strand en ben ik met mijn roommate heerlijk wezen slenteren door Stone Town. Ik ben een heuze fake madonna tegengekomen, met geadopteerd afrikaans jongetje en helaas een zeer mislukte nos, face, lip job. Het stikt hier van de rijkaards evenzo van de dure tenten, winkels etc.
Maar goed, sloeber als ik ben, ook hier lukt het me wel om te overleven. We zijn in de middag met een Dalla Dalla, dit keer een die open is, tussen de afrikanen naar het andere eind van het eiland afgereisd. Met de taxi was het 50 dollar en met die Dalla (keer twee) slechts 1 dollar. Onze tassen werden losjes op het busje gezwiept, naast het hooi en de zooi van de medereizigeres. Twee uur later stonden we naast onze Dalla, op een stoffige weg met rotsen en niks, het was twee km lopen naar ons strand. Gelukkig kwam er een koe aanlopen die met een karretje achter hem 1000 liter water aan het versjouwen was, voor 50 cent wilde de koe onze tassen er ook wel bijnemen. Hollend achter de koe naar het strand dus, onderweg is hij nog even ontsnapt maar dat lieten de jongetjes van 5 en 6 jaar oud niet gebeuren. Alles dus in kannen en kruiken en toen.... kwam ik als heuze strand-barbie aan in het walhalla van strand en zee. Mijn hemel, mijn hemel, mijn hemel... sprakeloos, en ik heb best wat geinige stranden mogen zien in mijn leven. Ik deel nu een Banda (hut) op het strand met Jessica, mijn roomie van afgelopen nacht. Gelukkig twee bedden en ruimte zat en ze is erg leuk gezelschap. We staan natuurlijk onder de tropische bomen, op het strand en het is zooooooo mooi hier!!! Dus, hupsakeetje, daar ging mijn rugzak met nutteloze tent weer, en wij in bikini op dit haast verlaten (maar toch net niet) strand.
Het is zwaar, bikini aan, bikini uit en na zonsondergang (vanuit onze verranda te zien, zon in zee) op zoek naar eten.
Niet naar de toeristenplekken, want die zijn duur dus op zoek naar local places. Zaten we uiteindelijk tussen de Massai (die naast me zat heette Obama) heerlijk te smikkelen, allemaal giegelende vrouwen eromheen die aan het bedienen waren en achter me ergens in het zand twee lieve dikke Massai moekes die het klaarblijkelijk enig vonden dat ik zo liep te keten met Obama. Een hele euro en een gevulde maag verder zijn we nu afgezakt naar het toeristengebeuren op het strand.
Natuurlijk heb ik foto's en vast wel een filmpje dat gelukt moet zijn, komt nu of morgen, ik heb een strikte internettijd waar ik me aan moet zien te houden.
Dus, voor nu alvast de dikke toedels, en natuurlijk dikke zoenen.
Oh ja, het is hier best leuk.

  • 13 November 2010 - 20:00

    Wim, Piet En Emma:

    Oooooooh wat ben ik jaloers !! Wat klinkt het toch allemaal weer fantastisch lieve Nicole :-D en hier is het één en al Sinterklaas en Zwarte Piet wat de klok slaat afgewisseld met wat regenbuien. Is je arm alweer beter trouwens ?

    XxXx <3

  • 13 November 2010 - 20:20

    Mona:

    En ik ga me nu gewoon (zeer warm!) omkleden om naar het feessie van Linda en Wieger te gaan in de roeivereniging; ook best leuk!
    En de groeten van Sinterklaas, die is ook inmiddels aangekomen... en het regent nu gelukkig even niet!


  • 14 November 2010 - 08:54

    Yolande Elzinga:

    hallo lieve schat, wat ziet je reisverslag er leuk uit en met die foto's, zeeeer prof. Je treft het wel met het weer want hier regent het of stormt het. Gisteren van Els een email ontvangen dus we hebben er een nieuwe hobby bij. Ik hoop dat de reactie aankomt want ik weet helemaal niet hoe dit moet! Nou, mijn 2 weken vakantie zitten er al weer op, Nanga is gesteriliseerd, ik heb internet en de laatste tuinbeurt gedaan. Dus maandag weer aan de slag. Met andere woorden geniet met volle teugen en hoop dat je een hele fijne tijd daar zult hebben, Liefs van Yolande

  • 14 November 2010 - 08:59

    Daphne:

    Eh...wat eet je daar dan zoal? Wat kookt men daar en is het allemaal definieerbaar? :)

  • 14 November 2010 - 17:48

    Els:

    Lieve met een beginnend goudbruin korstje Kool. Wat klinkt het allemaal relaxed. Leuk zoals jij mensen tegenkomt, die het ook leuk vinden om soms samen ervaringen en gezelligheid uit te wisselen, dat zit altijd wel goed krijg ik de indruk. Elke keer weer verrassend wie er zich nu weer aandiend. Met het donkere sombere druilweer hier, waar dorpen half onder water staan hou ik mij vast aan die sprookjesachtige verhalen over zon, strand en TE warm....Kon mijn tuin haast niet vinden, een dik pak met bladeren bedekt echt alles, het is net sneeuw.Heb goed werk verricht, door de bladermassa van de paden en het gras te verwijderen. Heb nou 5 tonnen met ingestampte bladeren. Als een doornatte kat met een big smile ben ik naar huis gereden. Nou lief moppie geniet er maar van, dan genieten wij ook. dikke kus

  • 14 November 2010 - 17:54

    Els:

    Ben ook wel nieuwschierig hoe en wat er uit de keuken daar komt....Een goeie van Daf! Dus...loopt het van je bord? kan je het nog pakken?Wuift of knipoogt het? Knarst het?

  • 14 November 2010 - 18:20

    Kaatje:

    Hoi lief,
    Wij gisteravond een super feessie gevierd bij de roei,heel vertrouwd ouderwets gezellig,heerlijk met Moon en Ron gedanst en gezongen en Jeff was weer top!
    Naar Zanzibar,wat klinkt dat letterlijk en figuurlijk hot.
    Dikke kus,
    Kaxxxxx

  • 14 November 2010 - 22:14

    Marianne:

    hou je taai daarzo! Zorg je wel dat je af en toe een beetje kunt chillen? sterkte en dikkekusMar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 57619

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: