West-side rocks - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu West-side rocks - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

West-side rocks

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 November 2010 | Tanzania, Dar es Salaam

Oke, first things first:
1-Met mijn arm gaat het goed, rugzak dragen gaat maar soms als ik een suf dingetje pak lijkt er weer iets in mijn schouder te schieten en kan ik eventjes mijn arm niet meer gebruiken.
2-Ik eet hier vegetarisch omdat er vaak kip op het menu staat en ik geen kippen zie, het verhaal doet de ronde dat het kat is, die zie je hier wel lopen. Weinig spannends aan vegetarisch verder, wel lekker.
3- foto's, heb ik mijn goeie kabeltje mee maar nu weer het fucking apparaatje wat aan het kabeltje hoort in mijn 'dorm' laten liggen.
4- weinig enge beesten gezien, alleen maar lieve
5- kamer kost 550, met dakterras, gemeubileerd, wasmachine en soms voor een maand twee katten om voor te zorgen.

Zo, en dan nu horror verhalen over fucking east side... en nee, ik ben niet beroofd, verkracht of vermoord. Het leek alleen net of het eiland aan die kant was afgebrand en daarna gebombardeerd. Ingestorte huizen, verlaten winkels, half afgebroken muren, geen palmboom of bananenboom te vinden, fucking dure overnachtingen en nog duurder eten. Het strand was zo wit dat mijn zonnebril het niet aankon en ik dus alleen maar liep te janken en de zee was ergens twee km verder pas zo diep dat je kon zwemmen dus ik kon alleen maar krokodilletje spelen als ik wilde afkoelen. Geen toerist te vinden, op zich prima maar dat brengt met zich mee dat je alle locals over je heen krijgt voor kak-massages, snorkeltoeren, hoe je heet en waar je vandaan komt toestanden. Ik besloot al snel mijn 'geheime agent act' uit de kast te trekken en op alles 'nee' of 'its a secret' te antwoorden.
Om onszelf te troosten zijn we maar eens flink gaan blowen die avond met wat rastafari's op het strand die op hun bongootjes trommelde en met op de achtergond lekkere rastafari muziek.
Vanmiddag, op rukstrand twee aan de oostkant dus besloten om als de wiedeweerga terug te reizen naar noorden/ westen, er is morgen een groot Zanzibar feest waar iedereen het al dagen over heeft dus dat wil ik nog even meepikken.
We zijn nu dus weer terug waar we waren, heerlijk chill, natuurlijk schijnt hier wel de zon en alles is iets betaalbaarder.
Donderdag ga ik maar eens naar het vaste land, op zoek naar tijgers enzo. Zit alleen in mijn maag met die ruktent die ik natuurlijk nooit ga gebruiken....
Lieverds, iek ga jullie snel foto's sturen, morgen!

Hakuna Matata!

Crocodile Barbie

  • 16 November 2010 - 21:03

    Els:

    Dat lijkt mij raar? ingestorte huizen enne..., net of je op een andere planeet zit. Maar des te meer waardering voor alle te gekke dagen waaruit jou reis bestaat. Ik ben al gelukkig dat het droog is en.., het zonnetje schijnt! Krijgen wel volg. week nachtvorst en ze voorspellen een berekoude winter. Dus lieverd, geniet maar van alles, ik zit warm thuis met de verwarming op 22 gr.

  • 16 November 2010 - 22:21

    Els:

    O ja, kun je die tent niet opsturen? dikke knuffel

  • 16 November 2010 - 23:57

    Kaatje:

    Verkopen die tent!
    Bizar dat er zo'n groot verschil is met oost en west,fijn dat je weer terug bent op je stekkie.
    Wij(Mama,Rina,Linda en Cobie)zijn vanavond naar de eerste voorstelling geweest in het nieuwe de la Mar,la Cage aux Folles,schitterend optreden met veel dans,humor en prachtige travestieten mannen! Ja, hier gebeurt ook van alles en nog wat.
    Door de mist terug naar huis gefietst en zo lekker
    slapen.
    Heel veel plezier op het grote Zanzibarfeest.
    Dikke xxxxxxxxKa

  • 17 November 2010 - 07:52

    Mona:

    Ochhh wat een leuke foto's, precies zoals je beschrijft, wat een bevestiging van een superrr vakantie.
    Lief, het is zo fijn om met je mee te genieten (en dan weer de computer af te sluiten, om de kou in te gaan richting werk!) en je zoooo blij te zien.
    Heel veel plezier vanavond bij het grootse Zanzibar feessie.

    Kuzzz x

  • 17 November 2010 - 08:58

    Mona:

    IJsssskoud hierrr!

  • 17 November 2010 - 17:09

    Daphne:

    Jezus man, stuur die tent terug naar huis! Of knutsel er een zeilbootje van, waarmee je snel naar dieper zwemwater kunt varen. Of fabriceer een windscherm om je heen, zodat je je niet in een war-zone waant. Of trek 'm gewoon over je hoofd, zodat niemand je ziet en dus niet lastig gevallen wordt.
    x

  • 18 November 2010 - 08:13

    Wilbert:

    He schat,

    Wat was het heerlijk om gisteren je stem te horen, al werd het bruut afgebroken. Zoveel te vertellen over de afgelopen week hier. Dat doe ik wel per email.

    Jouw verhalen zijn heerlijk om te lezen en hopelijk vind je vandaag je wilde dieren. Heb gehoord dat er spinnen zijn van 20 cm!!!

    Liefste ik denk elke dag aan je en mis je. Veel plezier! Wilbert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 57646

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: