finally, sunshine - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu finally, sunshine - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Nicole Voorst - WaarBenJij.nu

finally, sunshine

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 Januari 2015 | Vietnam, Hoi An

Het is hier zo mooi, echt, zooo mooi, ik geloof het zelf soms niet eens dat ik hier rondloop. Ik zit in een prachtig, niet platgebombardeerd, oud stadje welke doorkruist wordt door een groene rivier. Mooie bruggetjes eroverheen en sierlijke straatjes waardoor je maar kan blijven struinen. Ik heb de hele dag gelopen, eerst door het oude centrum en toen naar schiereilandjes waar steeds minder toeristen waren. Vietnam is groen, overal zijn planten, overal klimmers met stammen als van een een boom, die alles aangrijpen om zich omheen te kunnen slingeren, over daken, langs muren en over de normaliter niet zo sierlijke electra draden die hier door het hele land langs de straten in de lucht hangen. De klimplanten maken overal gebruik van waardoor alles er prachtig uitziet. De vergroening van ons land kan nog wat leren van de Vietnamezen.
Het was een zonovergoten dag vandaag, eindelijk en heerlijk. Een klein zeebriesje om het niet te heet te maken, perfect Nicole weer dus.
Ik heb eindelijk een simkaart gevonden voor de camera die ik mee heb dus ik heb mooie herinneringen vastgelegd. Ik kan ze natuurlijk, nog niet, laten zien want het kabeltje voor de computer..... tja...
Ik heb vandaag met een Zwitserse dame gegeten, ze heeft drie jaar in Thailand gewoond maar Thailand wil al die buitenlanders niet meer. Die worden er momenteel allemaal uitgegooid, langdurige Visa worden niet meer verlengd. Ze heeft haar leven, waarvan ze dacht dat dat tot haar dood was, moeten opgeven, huis en haard en is nu zoekende. Zo zie je maar, niks is zeker, live in the moment.
Morgenavond ga ik de nacht weer in met de bus. Ik hoop mijn laatste toeternacht. Ik vlieg uiteindelijk terug naar Hanoi en kan vanaf Nha Trang, mijn bestemming, met wat kortere stukjes bus af en dus overdag gaan reizen. Ik ga het nog mooiere weer tegemoet en hopelijk ook naar een eiland.
Morgen ga ik varen, met van die lieve bootjes met een peddelende dame. Lekker suffig over de rivieren me vergapen aan wat er aan me voorbij komt.
Nu lekker eten, ik ben maar naar twee keer warm op een dag gegaan, het is zo lekker.
Gegroet!

  • 14 Januari 2015 - 18:03

    Monaaa:

    Ja, ja, jaaa, lekker weer, heerlijk eten, alles prachtig enzooo, wij gaan tussen storm em regen door vanavond aan de kaasfondue waar vier kids aanhaken, hopen dat ze op tijd naar huis gaan en dan gewoon nog twee dgn werken voor het weekend is! Vrijdag champagne met Wil, die het medicatie traject in gaat; yihaaa! Na het weekend komt hier de echte kou, zoals het hoort, als jij op vakantie bent! Geniet xxx

  • 15 Januari 2015 - 00:34

    Marianne:

    Hmmm, millionaire in de zo'n.... Doe je goed!
    Liefs

  • 15 Januari 2015 - 00:34

    Marianne:

    Hmmm, millionaire in de zo'n.... Doe je goed!
    Liefs

  • 15 Januari 2015 - 12:46

    Marleen:

    Ik heb net al jou'n verslagen in 1 keer gelezen... wat heerlijk dat je daar aan de zonnige kant van deze wereld bent! Je bent echt op het juiste moment gegaan, wat een rot weer hier. Overdag de lampen aan omdat het niet licht lijkt te worden. Regen, regen en heel veel wind. Door het lezen van jou'n verslag gaat de zon weer schijnen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

volmaakt gelukkig op terschelling

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 57624

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Go with the flow in Vietnam

08 Juli 2011 - 15 Juli 2011

www.avontuur.nl

08 November 2010 - 05 December 2010

Tanzania en mijn geweldige tent!

13 Oktober 2009 - 21 December 2009

van India naar Terschelling

Landen bezocht: